راهنمای افتتاح حساب آنلاین بانک مهر ایران بدون مراجعه حضوری + ویدیو آموزشی 

 راهنمای افتتاح حساب آنلاین بانک مهر ایران بدون مراجعه حضوری + ویدیو آموزشی

 

 

 کالا کارت مهرایران یک طرح خرید اقساطی کالا است که برای افزایش قدرت خرید مردم کشورمان طراحی شده است. مشتریان گرامی نیازی به سپرده گذاری در این طرح ندارند و می توانند با توجه به سهمیه ماهانه شعب، از تسهیلات قرض الحسنه استفاده نمایند. اقساط این طرح در حالت های ۶، ۹، ۱۲ و ۱۸ ماهه می باشد و حداکثر مبلغ در این طرح، ۱۵۰ میلیون تومان می باشد.

 

مهمترین مزیت کالا کارت مهرایران نسبت به طرح های مشابه:
 
  • پرداخت اقساطی وجه کالا بدون افزایش مبلغ
  • تنوع بسیار بالای پذیرندگان

     

فایل ویدیو آموزشی افتتاح حساب آنلاین بدون مراجعه حضوری

 

 

دانلود نرم افزار همراه بانک اندروید

 

 
 

 

دانلود نرم افزار همراه بانک IOS

 

                                 
 
 

 

 

همراه بانک تحت وب

 

 

نرم افزار رمزساز مهرایران

 

دانلود نرم افزار رمزساز

 

پیامهای امنیتی

 

در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن تلفن همراهی که به منظور پرداخت سیار و بانکداری همراه از آن استفاده می‌نمایید، لازم است مراتب فوراً به شرکت ارائه دهنده خدمات تلفن همراه و بانک ، اطلاع داده شود.از نصب نرم افزارهای همراه بانک و مرتبط با کارت های بانکی که از طریق ایمیل دریافت می‌شود اجتناب و در صورت نیاز از طریق وب سایت اصلی بانک اقدام شود.

 

 

 

 آموزش مراحل افتتاح حساب آنلاین

 

در قدم اول شما باید آخرین نسخه همراه بانک مهر ایران را برای گوشی هوشمند خود دانلود و نصب کنید که فرایند نصب همراه بانک مهر ایران همانند سایر برنامه های همراه بانک آسان می باشد.

قدم دوم؛ بعد از نصب اپلیکیشن افتتاح حساب بانک قرض الحسنه مهر ایران که همان همراه بانک مربوطه است، وارد آن شوید و سپس کد ملی و شماره تلفنی که با استفاده از این کدملی ثبت شده است را وارد کنید و سپس گزینه «تائید و ادامه» را انتخاب کنید.


قدم سوم؛ برنامه نیاز به دسترسی به پیامک های گوشی را دارد که باید «فهمیدم» را از قسمت زیرین انتخاب و سپس دسترسی را بدهید.

قدم چهارم؛ اینک کد 5 رقمی برای شما توسط سامانه بانک مهر ایران ارسال خواهد شد که باید داخل این بخش وارد نمائید و گزینه «تائید و ادامه» را انتخاب نمائید.

قدم پنجم؛ اینک باید رمزی را بین 8 تا 20 کارکتر وارد کنید و باید آنرا برای همیشه بخاطر بسپارید. توجه داشته باشید که اگر گوشی شما مجهز به اثر انگشت می باشد، می توانید تیک گزینه مربوطه را فعال کنید. سپس «ثبت رمز» را انتخاب کنید.

قدم ششم؛ برای افتتاح حساب، گزینه «افتتاح حساب» را انتخاب کنید.

قدم هفتم؛ در این مرحله باید شرایط و قوانین افتتاح حساب را مطالعه کنید که بعد از مطالعه باید تیک گزینه مربوطه را انتخاب کنید و سپس گزینه «تائید» را انتخاب نمائید.


 

قدم هشتم؛ در این قسمت شما احراز هویت خواهید شد که برای احراز هویت باید تصویر کارت ملی را بصورت همزمان عکس بگیرید و در قسمت بالا آپلود کنید. سپس باید تاریخ تولد و کد پشت کارت ملی را درج کنید. در قسما انتها باید نمونه امضا خود را بر روی کاغذ درج کنید و سپس بصورت همزمان عکس بگیرید و در انتها گزینه «ارسال مدارک» را انتخاب کنید.

قدم نهم؛ برای قدم بعدی احراز هویت باید دسترسی به میکروفون را نیز آزاد کنید که برای این اقدام باید گزینه Allow را انتخاب کنید.

قدم دهم؛ در این قسمت باید دوربین را در مقابل چهره قرار دهید و سپس دکمه «ضبط ویدیو» را انتخاب کنید و متنی که در صفحه نمایش داده شده است را بصورت زنده بخوانید. توجه داشته باشید که نباید از ماسک، عینک آفتابی و... استفاده کنید.


 

قدم یازدهم؛ در این بخش باید اطلاعات تکمیلی خود را وارد کنید که شامل اطلاعات محل سکونت شما می باشد. در انتها گزینه «ثبت و ادامه» را انتخاب کنید.

قدم دوازدهم؛ نوع حساب و شعبه را انتخاب کنید و سپس گزینه «ثبت و ادامه» را انتخاب نمائید.

قدم سیزدهم؛ هم اکنون شما باید نحوه تعیین دریافت کارت بانکی را انتخاب کنید و سپس مبلغی که برای شما تعیین شده است را پرداخت نمائید که شامل تمبر مالیاتی، صدور کارت، سایر هزینه ها و... می باشد.

قدم چهاردهم؛ گزینه «تائید» را انتخاب کنید تا به صفحه پرداخت منتقل شوید.

قدم پانزدهم؛ حساب شما ایجاد شده است و باید صبر کنید تا اطلاعات شما نیز ثبت شود. توجه داشته باشید که هم اکنون حساب شما فعال نشده است و باید منتظر پیامک باشید

قدم شانزدهم؛ بعد از حدود 1 ساعت پیامک فعال سازی حساب و احراز هویت حساب شما به شماره ای که در ابتدا وارد کردید ارسال خواهد شد.

 

رمز دوم پویا بانک مهر ایران

 

به منظور کاهش مخاطرات مرتبط با استفاده از رمز دوم کارت‌های بانکی که در تراکنش‌های بدون حضور کارت به کار گرفته می‌شود، افزایش امنیت و جلوگیری از سوء استفاده سودجویان، امکان دریافت رمز دوم کارت به‌صورت رمز پویا و یک بار مصرف برای مشتریان محترم بانک‌ قرض الحسنه مهر ایران فراهم شد.

 

مشتریان گرامی می‌توانند با یکبار مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران یا اینترنت بانک، نسبت به فعال‌سازی رمز پویا اقدام کنند. سپس جهت دریافت رمز دوم پویا صرفاً از طریق نرم افزار رمزساز مهرایران اقدام کنند. پس از فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف، مشتری می‌تواند در زمان خرید کالا و خدمات روی درگاه‌های پرداخت، با مراجعه به گوشی همراه خود و با استفاده از نرم افزار رمزساز مهرایران ، رمز دوم پویا کارت را دریافت و در درگاه پرداخت مورد نظر وارد کند.

نرم افزار رمزساز مهرایران

 

 

دریافت نرم افزار رمزساز مهرایران برای گوشی های همراه با سیستم عامل اندروید (Android)

 
 




دریافت نرم افزار رمزساز مهرایران برای گوشی های همراه با سیستم عامل آی او اس(ios)

 
                





فعالسازی رمز دوم پویا

 

راهنمای مراحل نصب و استفاده از نرم افزار رمز دوم پویا مهر ایران

 

 

دریافت راهنمای فعالسازی رمز دوم پویا (PDF)

دریافت راهنمای فعالسازی رمز دوم پویا (JPG)


 

 

 


نحوه فعالسازی رمز دوم پویا بدون مراجعه حضوری

 

 

ﺑﺮﺍﻱ ﻓﻌﺎﻟﺴﺎﺯﻱ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭ ﺭﻣﺰﺳﺎﺯ مهرایران ﻛﺎﻓﻲ ﺳﺖ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺯﻳﺮ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﻮﺩ:

۱. ﺩﺍﻧﻠﻮﺩ ﻧﺼﺐ ﻧﺴﺨﻪ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻋﺎﻣﻞ ﮔﻮﺷﻲ ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮﺍﻩ

توجه فرمایید: پس از نصب نسخه iOS ، از مسیر

setting -> General -> DeviceManagement

گزینه Innovation and Development Sdn Bhd را Trust نمایید.

۲. ﭘﺲ ﺍﺯ ﻧﺼﺐ، ﺑﺮ ﺭﻭﻱ ﺁﻳﻜﻮﻥ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭ ﻛﻠﻴﻚ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺑﺎﺯ ﺷﺪﻥ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭ ﺭﻣﺰ ﺩﻟﺨﻮﺍﻩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺟﻬﺖ ﻭﺭﻭﺩ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺗﻜﺮﺍﺭ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ

ﺩﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﻌﺪﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﺮﻭﻉ ﻓﻌﺎﻟﺴﺎﺯﻱ، ﺑﺮ ﺭﻭﻱ ﺩﻛﻤﻪ ﻣﻲ ﺯﻧﻴﺪ: "+ فعالسازی رمز جدید"

 

 

 

 

 

در مرحله بعد روش فعالسازی را انتخاب می کنیم:

 

 

 
 
 
  

 

 

 

ﻓﻌﺎﻝ ﺳﺎﺯﻱ ﺑﺎ ﻧﺎﻡ ﻛﺎﺭﺑﺮﻱ ﺭﻣﺰ(ﻏﻴﺮ ﺣﻀﻮﺭﻱ)

 

 

ﻓﻌﺎﻟﺴﺎﺯﻱ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭ ﺭﻣﺰﺳﺎﺯ مهرایران ﺑﺮﺍﻱ ﻛﻠﻴﻪ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺑﺎ ﺭﻣﺰ ﺍﻳﺴﺘﺎ ﺍﺯ ﺳﺮﻭﻳﺲ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﺑﺎﻧﻚ/ﻣﻮﺑﺎﻳﻞ ﺑﺎﻧﻚ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻲ ﻧﻤﻮﺩﻧﺪ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﭘﺬﻳﺮ ﺑﻮﺩﻩ ﻧﻴﺎﺯﻱ ﺑﻪ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﺷﻌﺒﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﻓﻌﺎﻟﺴﺎﺯﻱ ﺍﻳﻦ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﻧﺎﻡ کاربری و رمز ورود اختصاصی وجود ندارد.

 

جهت فعالسازی ابتدا نوع کانال و سپس نام کاربری و رمز را وارد نموده و در انتها "نوع رمز یکبار مصرف" را انتخاب می نماییم.

ﻳﻚ ﻛﺪ ﺍﻣﻨﻴﺘﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﭘﻴﺎﻣﻚ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ که ﺩﺭ ﺻﻔﺤﻪ ﺑﻌﺪﻱ ﺍﻳﻦ ﺭﻣﺰ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻛﺎﺩﺭ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﻲ ﻧﻤﺎﻳﻴﻢ.

 

 

 
 

 

ﻓﻌﺎﻝ ﺳﺎﺯﻱ از طریق شعبه(ﺣﻀﻮﺭﻱ)

 


همچنین مشتریان می توانند با مراجعه به شعبه نسبت به دریافت QR Code اقدام نموده و از قسمت "فعالسازی رمز جدید" و انتخاب گزینه " فعالسازی از طریق شعبه " ، QR Code را اسکن نموده و پس از وارد نمودن کد امنیتی نسبت به فعالسازی اقدام نمایند.

 

اخبار مرتبط

۱۳۹۸/۱۱/۱۷ | اطلاعیه شماره ۱۳ روابط‌ عمومی بانک مرکزی در مورد «رمز دوم پویا»
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ | اطلاعیه شماره ۱۲ روابط‌ عمومی بانک مرکزی در مورد «رمز دوم پویا»/ ادامه روند قطع رمز دوم ایستا
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ | اندیشه پویا و خلق ایده های خلاقانه، یکی از شروط بی بدیل موفقیت است
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ | با پیشرفت های بانکداری الکترونیک، ارائه رمز دوم پویا نیاز کشور است
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ | اطلاعیه شماره ۱۱ روابط عمومی بانک مرکزی در مورد «رمز دوم پویا»/ قطع رمز دوم ایستا از هشتم بهمن‌ماه جاری
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ | اطلاعیه شماره ۷ روابط عمومی بانک مرکزی در مورد «رمز دوم پویا»/ آغاز ارسال پیامکی رمز پویا از هفته دوم دی‌ماه
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ | نحوه فعالسازی غیر حضوری رمز دوم پویا بانک قرض الحسنه مهر ایران
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ | اهمیت فعال‌سازی رمز دوم پویا
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ | هموطنان ارجمند و دارندگان محترم کارت‌های بانکی/ نکات کلیدی در فعال‌سازی رمز دوم پویا
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ | ضرورت فعال سازی رمز پویا، جهت ارتقاء امنیت در پرداخت‌ های بانکی
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ | نحوه استفاده از سرویس رمز پویای همراه بانک قرض الحسنه مهر ایران

 

 

هشدارهای امنیتی

 

بسمه تعالی

 


کلاهبرداران از طریق تلفن همراه به بهانه های مختلف با شهروندان تماس و بیان می دارند که از "رادیو جوان، رادیو معارف و یا شرکت همراه اول تماس می گیرند و شما در مسابقه های رادیو برنده سفر به عتبات عالیات شده اید و یا اینکه شماره تلفن شما در قرعه کشی همراه اول برنده جایزه شده اید و... که به جهت دریافت نقدی آن می بایست به نزدیکترین خودپرداز مراجعه نمایید" و در ادامه با حضور شهروندان پای دستگاه خودپرداز با فریب و اغفال وجوه انان را به حساب های خود منتقل می نمانید.

 

هشدار


- در طول ایام سال علی الخصوص (تعطیلات نوروز) چنانچه فردی با شما تماس و تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی قصد هدایت شما به دستگاه خودپرداز به بهانه دریافت جایزه نقدی را نمود قطعا فرد تماس گیرنده کلاهبردار بوده و هرگز به درخواست های او اعتماد نکنید.


- به پیامک ارسالی مشکوک به هیچ عنوان توجه نکنید و اطلاعات مربوط به حساب خودتان را بصورت تلفنی و یا پیامکی در اختیار هیچ فردی قرار ندهید.
- برخی کلاهبرداران پس از فریب سوژه های خود کشاندن انها به باجه عابربانک، انتخاب زبان انگلیسی را در ابتدا پیشنهاد می کنند که مخصوص افراد نا آشنا با زبان انگلیسی بوده و از این طریق شروع به کلاهبرداری می نمایند.
- اگر قرار است هرگونه وجهی از طریق کارت عابر بانک به حساب عابر بانک شما واریز و یا انتقال یابد، لازم نیست به باجه عابر بانک مراجعه نمایید. با ارائه شماره کارت و یا حساب و بدون حضور شما این امر صورت خواهد گرفت.


- افراد بیسواد از دادن کارت عابر بانک خود و رمز آن به افراد ناشناس جهت دریافت وجه به جهت جلوگیری از سوءاستفاده های بعدی خودداری نمایند.

کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک


۱. به هیچ عنوان به پیامک هایی که اعلام می دارند شما برنده قرعه کشی مسابقات شده اید توجه نکنید و از ارسال اطلاعات هویتی و بانکی خود از طریق پیامک جدا خودداری نمایی. قطعا این پیامک ها و تماس ها دامی است برای کلاهبرداری و تخلیه حساب بانکی شما.


۲. اگر قرار است هرگونه وجهی از طریق فردی به حساب شما واریز و یا انتقال یابد، لازم نیست شما به دستگاه خودپرداز مراجعه نمایید. با ارائه شماره کارت و یا حساب دون حضور شما این امر صورت خواهد گرفت.
۳. اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، کد اعتبار سنجی (CVV۲)، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود از طریق تلفن یا پیامک در اختیار هیچ کس قرار ندهید.
۴. به پیامک های تبلیغاتی که خود را وابسته به ارگان ها یا سازمان های مختلف معرفی می نمایند اعتماد نکنید.
۵. دقت نمایید ارسال پیامک های فریب دهنده که فلان مبلغ را به این شماره کارت ارسال کن یکی از شگردهای افراد سودجو برای کلاهبرداری از شما می باشد.
۶. یکی دیگر از روش های افراد سودجو ارسال پیامک با مضون شما برنده جایزه همراه اول ویا ایرانسل و یا اینکه شما برنده چند گیگ اینترنت رایگان شده اید، لذا برای دریافت جایزه با این شماره تماس بگیرید که در ادامه شهروندان با شماره مورد نظر تماس و مورد اغفال فرد کلاهبردار قرار گرفته و در نهایت ضمن مراجعه به دستگاه خودپرداز از حساب آنان خالی می گردد.
۷. فریب آگهی های تبلیغاتی را که به هر بهانه ای از شما درخواست پرداخت وجه، حتی مبلغی اندک را دارند، نخورید.
۸. رمز یعنی اینکه بایستی پیش صاحب آن محفوظ باشد و زمانیکه بازگو و افشا شد دیگر رمز نمی باشد.
۹. مشتری گرامی / مشترک محترم از پاسخ دادن به تماس هایی که تماس گیرنده خود را مجری برنامه زنده رادیویی و یا تلویزیونی معرفی و اعلام می دارد که جنابعالی بعنوان برنده خوش شانس همراه اول یا سایر اپراتورها بوده و شما برنده جایزه عتبات عالیات شده اید و با شما مصاحبه و وزیر محترم ارتباطات الان در برنامه حضور دارند و صدای شما را می شنوند و در ادامه اعلام می دارند که می خواهند جایزه شما را واریز نمایند و به نزدیکترین خودپرداز مراجعه و پس از مانده گیری مبلغ مذکور را خودتان از طریق گزینه انتقال وجه به حساب افراد کلاهبردار واریز می نمایید پس!! مواظب باش و به دیگران هم بگو
۱۰. مشتری گرامی / مشترک محترم از طریق تماس تلفنی، حساب بانکی شما هک نشده است! این شما هستید که بدون توجه به اطلاعات هویتی و مالی و بانکی اتان را به افراد ناشناس یا افرادی که تقلید صدا می کنند و خود را از دوستان شما معرفی می کنند تحت عناوین مختلف از قبیل برنده شدن در برنامه های مختلف رادیویی و تلویزیونی و یا شما بدلیل خوش حسابی از سوی همراه اول برنده جایزه کمک هزینه عتبات عالیات شده اید در قبال واریز جوایز به حسابتان آنها را پشت تلفن بازگو می نمایید. پس!! مراقب باش و به دوستانت هم بگو
۱۱. مشتریان محترم بانکی، در حفظ و نگهداری کارت های بانکی و اطلاعات فردی و بانکی اتان کوشا بوده و رمزهای بانکی اتان را مرتب تغییر دهید.
۱۲. بطور مرتب از دفاتر پیشخوان و سامانه های پیامکی که توسط اپراتورها اعلام می شود تعداد سیم کارت های فعال و بنام خود را چک کنید تا سیم کارتی به نام شما فعال نشده باشد.
۱۳. از دریافت سیم کارت های هدیه و رایگان اجتناب کنید.
۱۴. مشتریان گرامی / مشترک محترم همیشه و همه جا اطلاعات صحیح را از سایت های رسمی و معتبر بانک ها و اپراتورها و سایر سازمان ها دریافت نمایید.
۱۵. مجرمین همیشه به دنبال فرصت می گردند و از هر چیز به ظاهر ساده و بی ارزشی برای خود بهترین فرصت را می آفرینند. پس!! ما قبل از هر اقدامی کمی فکرکنیم!!
۱۶. اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، کداعتبار سنجی (CVV۲) رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را از طریق تلفن یا پیامک در اختیار هیچ کس قرار ندهید.
۱۷. به هشدارهایی که در اغلب خودپردازها توسط بانک های مختلف ارائه می شود حتما دقت فرمائید پس مراقب کلاهبرداران تلفنی و پیامکی باشید.
۱۸. در خصوص استفاده از کارت های بانکی نیز لازم است هنگام استفاده از کارت خوان از فروشنده بخواهید دستگاه را در اختیار شما قرار دهد تا خودتان رمز را وارد کنید زیرا اطلاعات شخصی شما متعلق به شماست و باید در حفظ آن کوشا باشید.
۱۹. به هیچ عنوان کارت عابر بانک خود را حتی بدون رمز در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید زیرا کپی برداری از اطلاعات مغناطیسی آن امکان پذیر است.
۲۰. مشتری محترم/ مشترک عزیز شما برنده نشده اید، لطفا اطلاعات مالی و بانکی خود را از طریق تماس تلفنی یا پیامکی به افراد ناشناس واگذار نکنید.
۲۱. به پیامک ها و تماس های مشکوک، که درخواست اطلاعات هویتی و بانکی شمارا می نمانید پاسخ ندهید.
۲۲. مشتری عزیز / مشترک محترم، برای واریز هرگونه وجهی به حساب شما فقط و فقط نیاز به شماره حساب یا شماره کارت شما می باشد و این اطلاعات بانکی را فقط و فقط در اختیار افرادی قرار دهید که با انها مراوده مالی دارید و یا آنها را می شناسید.
۲۳. مشتری محترم/مشترک عزیز همیشه این را بدانیم که بایستی در قبال انجام کاری، وجهی را دریافت کنیم پس!! توجه داشته باشیم که برنده شدن...... شانسی برای پولدار شدن نیست.
۲۴. مشترک گرامی/ مشتری محترم از واگذاری اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل (رمز اول، رمز دوم پویا، کد تایید فعال سازی نرم افزار پویا (یکبارمصرف) یا سایر نرم افزارهای بانکی مانند سامانه بام بانک ملی) و اطلاعات هویتی (کدملی و...) که متعلق به شماست و دیگران نبایستی به آنها دسترسی داشته باشند جدا پرهیز نمایید.

نکات امنیتی برای پیشگیری از وقوع جرم در ارایه خدمات بانکداری الکترونیکی
۱. هنگام دریافت پاکت رمز کارت بانک خود از شعبه به سلامت و پاره نبودن پاکت دقت کنید.
۲. به محض وصول رمز کارت صادره، به دستگاه خودپرداز شعبه مراجعه و رمز خود را تغییر دهید.
۳. رمز اول و دوم کارت شما محرمانه است. از ارائه اطلاعات محرمانه کارت خود به دیگران خودداری کنید.
۴. شماره چهار رقمی که به عنوان رمز اول کارت اختصاص می¬دهید، به سادگی برای دیگران قابل حدس زدن نباشد. برای نمونه از سال تولد، سال ازدواج یا شماره تلفن خود استفاده نکنید.
۵. یک شماره ۴ رقمی (غیراز رمز اصلی) در دو طرف کارت برای به اشتباه انداختن سارق درج کنید.
۶. یک رمز ۵ تا ۱۲ رقمی بعنوان رمز دوم کارت از طریق خودپرداز بانک یا اینترنت‌بانک تخصیص دهید.
۷. شماره کارت و رمزهای اول و دوم را به خاطر بسپارید و از یادداشت کردن رمزها کنار کارت و قرار دادن برگه رمز در کیف کارت به شدت خودداری کنید.
۸. رمزهای خود را هر سه یا چهار ماه تغییر دهید.
۹. کد CVV۲ کارت شما محرمانه است. از ارائه اطلاعات محرمانه کارت خود به دیگران خودداری کنید.
۱۰. هیچ بانکی به اطلاعات محرمانه کارت شما ( نظیر رمز اول یا دوم، کد CVV۲ و تاریخ انقضای کار) نیاز ندارد. به ایمیل‌ها و پیامک‌هایی که به عنوان بانک این اطلاعات را از شما می‌خواهند، هرگز پاسخ ندهید.
۱۱. در صورت بروز اشکال در عملیات بانکی، از مراجعه به افراد غریبه به شدت خودداری کنید .

ملاحظات امنیتی در باره نحوه نگهداری و استفاده از کارت بانک
۱. هنگام دریافت کارت خود از شعبه بانک، شماره ۱۶ رقمی کارت و شماره تماس خدمات مشتریان بانک را از پشت کارت برای موارد ضروری یادداشت کنید.برای بستن حساب هنگام سرقت یا مفقود شدن کارت به این شماره نیاز دارید.
۲. از سپردن کارت خود به دیگران خودداری و در صورت لزوم، فوری درباره تغییر رمز خود اقدام کنید.
۳. به منظور جلوگیری از سوء‌ استفاده افراد کلاهبردار، به محض اتمام موجودی کارت هدیه برای نابودسازی آن (شکستن، خدشه‌دارنمودن نوارمغناطیسی، ...) اقدام شود.
۴. در حساب‌های متصل به کارت بانک، موجودی بیش از نیاز روزانه نگهداری نکنید.
۵. تعداد زیاد کارت بانک غیرضروری به همراه نداشته باشید.

اقدامات لازم در زمان مفقود شدن کارت
۱. به محض اطلاع از مفقود شدن یا به سرقت رفتن کارت خود، به بستن آن اقدام کنید.
۲. برای بستن کارت بانک داشتن رمز دوم کارت الزامی است.
۳. روش‌های متعدد بستن کارت به این شرح است : مراجعه به پایگاه اینترنتی بانک صادر کننده کارت، تلفنبانک، همراه بانک، خودپرداز، مراجعه به شعب بانک صادرکننده کارت، تماس با میز امداد بانک صادرکننده کارت. به چگونگی بستن کارت در بانک صادرکننده کارت خود را در ساعات کاری و ایام تعطیل توجه کنید.

توصیه های امنیتی استفاده از خودپرداز
۱. شب ها از مراجعه به خودپردازهایی که در محل‌های کم رفت و آمد و تاریک قرار دارد ، خودداری کنید.
۲. از نبود دوربین سارقان در محیط اطراف خودپرداز اطمینان حاصل کنید. (دوربین‌های کوچکی که کمتر قابل مشاهده است و برای مشاهده رمز کارت‌بانک مشتریان در اطراف خودپرداز و با حداقل فاصله ممکن با صفحه‌کلید خودپرداز نصب می‌ شود)
۳. در صورت ضبط کارت در خودپرداز، برای اطمینان از سرقت نشدن کارت، باید حداقل یکی از موارد ذیل رخ دهد: نمایش پیام خارج از سرویس شدن خودپرداز – چشمک زدن چراغ LED کارت‌خوان.
۴. هنگام وارد کردن رمز در دستگاه خودپرداز، طوری جلوی دستگاه بایستید که کسی امکان دیدن صفحه کلید را نداشته باشد. (می توان دست دیگر را به عنوان محافظ انگشتان واردکننده رمز قرار داد)
۵. برای انتقال وجه با خودپرداز نیازی به استفاده از منوی انگلیسی نیست. منوی انگلیسی برای بهره‌برداری مسافران خارجی ایجاد شده است.
۶. مراقب باشید که فقط کلاهبرداران شما را به استفاده از منوی انگلیسی خودپرداز ترغیب و وانمود می‌کنند که برای انتقال وجه، باید از کارت ارزی خود استفاده کنند و شما را ترغیب به استفاده از منوی انگلیسی می‌ کنند.
۷. رسید دریافتی از دستگاه خودپرداز و کارت خوان را در محل رها نکنید.
۸. هنگام انتقال وجه، فرد دریافت‌ کنند وجه فقط کافی است شماره ۱۶ رقمی کارت خود را اعلام کند و به ارائه سایر اطلاعات کارت یا مراجعه به دستگاه خودپرداز نیازی ندارد.

توصیه های امنیتی استفاده از پایانه فروش(pos)
۱. قبل از خرید از طریق پایانه فروش موجود در فروشگاه‌ها، برای مانده‌گیری کارت خود از طریق همان‌ کارت‌خوان فروشگاه اقدام کنید تا درصورت تراکنش خرید ناموفق در فروشگاه امکان اثبات مانده به فروشنده باشد.
۲. در فروشگاه‌ها و هنگام خرید از پایانه فروش، خودتان رمز کارت را وارد دستگاه کنید و از اعلام آن به فروشنده
خودداری کنید. (می توان دست دیگر را به عنوان محافظ انگشتان واردکننده رمز قرار داد.)
۳. هنگام وارد کردن رمز در پایانه فروش، می توان دست دیگر را به عنوان محافظ انگشتان واردکننده رمز قرار داد تا امکان مشاهده رمز عبور برای دیگران وجود نداشته باشد.
۴. درصورتی که درفروشگاهی مجبور به اعلام رمز کارت خود شدید، به سرعت درباره تغییر رمز خود اقدام کنید.
۵. درصورت اجبار ارائه رمز به مسئول فروشگاه‌، رمز را از طریق صفحه نمایشگر موبایل خود به فروشنده نشان دهید و بلافاصله آن را پاک کنید. از وارد کردن صحیح رمز توسط مسئول فروشگاه در پایانه فروش اطمینان حاصل کنید.
۶. از پایانه فروش فقط برای خرید، مانده‌ گیری و پرداخت قبض استفاده کنید.
۷. هرگز برای پرکردن حساب جاری از پایانه فروش استفاده نکنید.
۸. برای انتقال وجه به سایر حساب‌های خود یا دیگران به هیچ وجه از پایانه فروش استفاده نکنید.
۹. رسید تراکنش‌های ناموفق خود را تا اطمینان از کسر نشدن وجه از حسابتان نگهداری کنید.
۱۰. قابل توجه فروشگاه¬های دارای پایانه فروش: ماموران تعمیر پایانه فروش شرکت شما دارای کارت شناسایی از شرکت مربوطه هستند. از سپردن دستگاه خود به افراد ناشناس خودداری کنید.

توصیه های امنیـتی استفاده از خدمات اینترنت بانک و پرداخت اینترنتی
۱. برای عملیات بانکی خود، ورود به سیستم اینترنت بانک یا پرداخت اینترنتی هرگز از مکان‌های عمومی مانند کافی‌نت‌ها و رایانه افراد ناشناس استفاده نکنید.
۲. هرگز به تقاضاهایی که با ایمیل یا پنجره‌های pop-up اطلاعات شخصی شما را می‌خواهند ؛پاسخ ندهید.
۳. توجه داشته باشید نشانی سایت سامانه اینترنت بانک یا پرداخت اینترنتی در مرورگر باید با https آغاز شود.
۴. حتی‌الامکان در محیط اینترنت، از ورود اطلاعات کارت بانک، خودداری شود (در محیط اینترنت بیشتر از طریق خرید کارت‌های هدیه استفاده شود).
۵. حتی ‌الامکان برای عملیاتی همچون انتقال وجه از یک از حساب به به حساب های دیگر شبکه بانکی - تخصیص/ تغییر رمز دوم کارت - مسدود کردن کارت بانک مفقودی - پرداخت قبوض خدمات شهری - تعیین مبلغ چک – دریافت صورتحساب از سیستم اینترنت بانک استفاده کنید.
۶. از انجام پرداخت‌های اینترنتی از طریق سایت‌های متعلق به موسسات غیرمعتبر و ناشناس در اینترنت خودداری کنید.
۷. استفاده از صفحه کلید مجازی سایت راهی مطمئن برای وارد کردن رمز است.
هنگام خرید یا پرداخت قبض در اینترنت، حتما از صفحه کلید مجازی برای وارد کردن رمز خود استفاده کنید.
۸. در انتخاب نام کاربری و کلمه عبور خود دقت کنید تا دیگران نتوانند آن را حدس بزنند.
۹. به هیچ وجه ابزار و توکن هایی را که بانک جهت ورود به سیستم اینترنت بانک و به منظور بالا بردن سطح امنیت به شما تحویل میدهد، در اختیار سایر افراد قرار ندهید و در نگهداری آن کوشا باشید.
۱۰. پس از دریافت توکن های امنیتی، در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز عبور آن اقدام کنید.
۱۱. انتقال وجه با اینترنت بانک، فقط با داشتن رمز مخصوص اینترنت بانک امکان‌ پذیر است.
۱۲. برای خریدهای اینترنتی داشتن رمز دوم الزامی است. برای دریافت رمز دوم به دستگاه خودپرداز بانک صادرکننده کارت خود مراجعه کنید.
۱۳. شماره پیگیری صادر شده در سیستم اینترنت بانک، رسید تأیید عملیات است و باید برای حفظ و نگهداری آن اقدام کرد.
۱۴. درخواست ارسال پیامک در انجام تراکنش‌ها و ورود به خدمات غیرحضوری مانند اینترنت بانک، و غیره سبب آگاهی مشتری از سوء استفاده احتمالی و جلوگیری از سوء استفاده بیشتر است. به محض دریافت چنین پیامکی در صورتی که خودتان تراکنشی انجام نداده‌اید برای تعویض رمز خود اقدام کنید.
۱۵. بدون خروج قطعی از اینترنت بانک، رایانه را ترک نکنید.

توصیه های امنیتی استفاده از همراه بانک
۱. برای انتقال وجه شتابی از همراه بانک استفاده نکنید.
۲. نرم افزار همراه بانک را مستقیم از روی سایت اختصاصی بانک مربوطه دریافت کنید و هرگز از سایتهای غیر معتبر و پست الکترونیک دریافت نکنید. از سایر سایت‌های اینترنتی بانک، پست الکترونیکی و ... دریافت نکنید.
۳. به هیچ وجه رمزهای مربوطه شامل: رمز حساب، رمز اول و دوم کارت و رمز ورود به نرم افزار همراه بانک را در اختیار دیگران قرار ندهید و آنها را در فواصل زمانی تغییر دهید.
۴. در صورت مفقود شدن یا سرقت گوشی و یا سیم کارت تلفن همراه، بلافاصله رمز حساب و رمز دوم کارت خود را تغییر دهید.
۵. برای افزایش ضریب امنیت و کارایی سیستم، به صورت دوره‌ای از طریق گزینه بازگشت به تنظیم اولیه، تنظیم برنامه را به حالت اولیه بازگردانید. توجه داشته باشید این عمل موجب از بین رفتن پیام‌های دریافت شده موجود در صندوق پیام‌ها و نیز اطلاعات ثبت نام حساب‌ها و سرویس‌های یک طرفه می شود.
متعاقب انجام این عملیات، لازم است حساب‌ها و سرویس‌ها مورد نظر بروز رسانی شوند.
۶. پیامهای دریافتی از این سیستم که در منوی صندوق پیام‌های برنامه قرار می گیرند را پس از خواندن، حذف کنید.
۷. پیش از واگذاری گوشی تلفن همراه خود ابتدا گزینه بازگشت به تنظیم های اولیه را انتخاب و برنامه را از روی گوشی حذف کنید.با این اقدام همه اطلاعات حساب‌های ثبت شده و نیز پیام‌های دریافتی شما بر روی گوشی از بین می رود.
۸. پیش از واگذاری سیم کارت، چنانچه سیم کارت دیگری را جایگزین نمی‌ کنید لازم است حساب‌ها و سرویس‌های یکطرفه درخواستی خود را حذف کنید و در صورتی که از سیم کارت جایگزین استفاده می نمایید مطابق بند بعدی عمل کنید.
۹. در صورتی که مایل باشید از سیم کارت دیگری در گوشی تلفن همراه خود استفاده کنید پس از تعویض سیم کارت ابتدا گزینه بازگشت به تنظیمات اولیه را انتخاب کنید و با استفاده از گزینه های انتقال حساب‌ها به سیم کارت فعلی و انتقال سرویس‌ها به سیم کارت فعلی ثبت نام حسابها و سرویس های یکطرفه خود را به سیم کارت جدید انتقال دهید.
۱۰. در زمان نصب نسخه جدید ابتدا نسخه قبلی را از گوشی خود حذف نمائید.

ملاحظات امنیـتی مربوط به شماره شبا
۱. هرگز برای دریافت شماره شبای بانک الف به سایت بانک ب مراجعه نکنید.
۲. بانک مسئولیتی برای جبران خسارت مشتریانی که شماره شبای مقصد را اشتباه ثبت کرده‌اند، نخواهد داشت.
منابع اطلاعاتی مهم برای دریافت آخرین اخبار و نکات امنیتی بانکداری الکترونیکی
۱. برای بهره‌¬برداری موثر از خدمات بانکداری الکترونیکی و ایمن ماندن از ریسک‌های احتمالی، هنگام باز کردن حساب و درخواست کارت بانک بروشورهای مربوطه را به دقت مطالعه کنید.
۲. پایگاه اینترنتی بانک‌ها منبع مفیدی برای دریافت نکات ایمنی هنگام بهره‌ برداری از خدمات بانکداری الکترونیکی است
۳. پایگاه اینترنتی پلیس فتا www.cyberpolice.ir منبع مفیدی برای دریافت آخرین اطلاعات مربوط به تهدیدات امنیتی است.

 

 

راهنمای خرید اقساطی بتا رفاه

راهنمای خرید اقساطی چکی

راهنمای خرید اقساطی کارت اعتباری

طرح خرید اقساطی تسهیلات بانک ملی سامانه انتخابی نو

شرایط فروش چکی فروشگاه های اسنوا در مردادماه 1402

 طرح فروش فوق العاده اقساطی چکی روز ویژه محصولات اسنوا

 طرح اقساط چکی 6 - 12 - 18 ماهه محصولات اسنوا ویژه فرهنگیان

 افتتاح حساب آنلاین بانک مهر ایران

 وام بانک مهر ایران آنلاین

 راهنمای تصویری ثبت درخواست آنلاین کالا کارت بانک مهر ایران

 

آدرس : شهرری - خیابان شیخ اکبری - پلاک 320

 تلفن :  02155921775 - 02155957148 - 02155957410 - 02155956823 -  02155975274

 پیام رسان : 09127901509

 کپی فقط با ذکر نام فروشگاه لوازم خانگی صالحی