پژو 207 ( اصل فرانسه )
پژو 207 یک خودروی سوپرمینی (B) است که از سال 2006 تا 2014 توسط خودروساز فرانسوی پژو طراحی و تولید شد. این خودرو در سال 2006 در نمایشگاه خودرو ژنو ارائه شد و در آوریل 2006 به عنوان جانشین پژو 206 وارد تولید شد. [1] این پلتفرم با سیتروئن C3 مشترک است.
پژو 207 در آوریل 2012 با پژو 208 جایگزین شد که بر روی همین پلت فرم ساخته شده است.
راه اندازی
207 در طی آوریل 2006 در فرانسه، اسپانیا و ایتالیا و بعداً در بازارهای دیگر در اروپا و خاورمیانه عرضه شد. در ژانویه 2004، پژو تصمیم گرفت که 207 را در رایتون تولید نکند. راه اندازی برای بریتانیا در 8 ژوئن 2006 بود. آمیکوس و TGWU، هر دو اتحادیه کارگران کارخانه تولید PSA در رایتون، کاونتری، همان روز را برای راه اندازی کمپینی برای بایکوت خودروهای پژو و سیتروئن PSA انتخاب کردند. بریتانیا، در اعتراض به برنامه های این شرکت برای تعطیلی کارخانه. فروش پژو در بریتانیا، علیرغم تحریمهای حاصل، رشد کرد.[3] قبل از راه اندازی، پژو کمپینی را برای 207 در MSN راه اندازی کرد.[4]
طراحی و مشخصات
2008 Peugeot 207 SW Outdoor 90
207 جانشین 206 بود. 207 بر اساس یک نسخه اصلاح شده از پلتفرم مورد استفاده برای سیتروئن C3 بود و در پواسی (فرانسه)، مادرید (اسپانیا) و یک کارخانه جدید در ترناوا، اسلواکی ساخته شد.
در ابتدا، سه موتور بنزینی موجود بود: 1.4 لیتری 8 ولت با 75 یا 16 ولت 90 اسب بخار (67 کیلووات؛ 91 اسب بخار) و 1.6 لیتری 16 ولت با 110 اسب بخار (82 کیلووات؛ 112 اسب بخار). از پایان سال 2006، مدل های 1.4 و 1.6 16 ولتی با موتورهای جدید 1.4 vti 95 اسب بخار (71 کیلووات؛ 96 اسب بخار) و 1.6 vti a 120 اسب بخار (89 کیلووات؛ 122 اسب بخار) Valvetronic جایگزین شدند.
دو نسخه توربوشارژ و اینترکول، یکی با 150 اسب بخار (112 کیلووات، 152 اسب بخار) و دیگری با قدرت 175 اسب بخار (130 کیلووات، 177 اسب بخار) نیز به مجموعه اضافه شدند. چهار موتور اخیر حاصل توافق همکاری بین PSA و گروه BMW است. موتورهای دیزلی موجود 1.4 لیتری 70 اسب بخار (52 کیلووات) یا 1.6 لیتر HDi با حداکثر توان 90 اسب بخار (67 کیلووات) یا 110 اسب بخار (82 کیلووات) هستند. دومی با افزودن اینترکولر.
207 به عنوان یک هاچ بک سه یا پنج در، یک استیشن واگن 207 SW و کابریولت کوپه 207 (207 CC) در دسترس بود که در دسامبر 2006 عرضه شد، [1] به عنوان جایگزینی برای سقف سخت جمع شونده قدیمی 206 CC. با انتخاب موتور محدود به 1.6l HDi یا 1.6l Vti.
یک ون پانل مدل 207 Van در نمایشگاه وسایل نقلیه تجاری در بیرمنگام انگلستان ارائه شد و در بریتانیا فروخته شد. 207 تجاری پنجره های جانبی خود را در اکثر بازارهای دیگر مانند فرانسه نگه داشت، جایی که با نام 207 Affaire به بازار عرضه شد.[5]
نسخه GTI (یا RC در برخی بازارها) نیز با موتور 1.6 لیتری توربوشارژ THP175 با قدرت 175 اسب بخار (130 کیلووات) موجود بود. نسخه GT (یا Limitee) نیز موجود است، اما تنها با موتور 1.6 لیتری توربوشارژ THP150 با قدرت 150 اسب بخار (110 کیلووات) به فروش می رسد و همچنین دارای سقف شیشه ای است.
هر دو نسخه GTI و GT منحصراً با گیربکس دستی فروخته می شوند. این خودرو در ژوئیه 2009 فیس لیفت شد و دارای جلوپنجره کوچکتر و روشنایی اصلاح شده جلو، از جمله محفظه های جدید چراغ های مه شکن، همراه با چراغ های LED در عقب بود. برخی تغییرات نرم افزاری مدیریت موتور نیز انجام شد و قدرت GTI را از 175 اسب بخار (130 کیلووات) به 184 اسب بخار (137 کیلووات) افزایش داد.
of the GTI from 175 hp (130 kW) to 184 hp (137 kW).
5-door hatchback (pre-facelift)
5-door hatchback (pre-facelift)
3-door hatchback (pre facelift)
SW (pre-facelift)
CC (pre-facelift)
5-door hatchback (facelift)
3-door hatchback (facelift)
CC (facelift)
SW (facelift)
Interior
Peugeot 207 SW Outdoor Concept
Le Mans Special Edition
پژو 207 پس از کسب سه مقام برتر در مسابقات استقامتی 24 ساعته لمانز، جزئیات یک مدل نسخه ویژه پژو 207 سری Le Mans را منتشر کرد. با تولید تنها 2000 دستگاه، سری 207 Le Mans در نمای بیرونی با سپر جلوی اسپرت با جلوپنجره آلومینیومی Shadow و چراغهای جلوی کروم مشکی متمایز شد.
قالبهای کناری بدنه، نوارهای سپر و بدنه آینههای جانبی به رنگ بدنه رنگآمیزی شدهاند، در حالی که یک نوار طولانی مسابقهای در امتداد کاپوت، سقف و اسپویلر عقب بریده شده است. از دیگر لهجههای برگردان میتوان به لوگوی پژو، راه راه روی درها و لوگوی Le Mans روی درب آسانسور اشاره کرد. همچنین چرخهای آلومینیومی 17 اینچی Pitlane چند پره، رنگ خودرو را تنظیم میکنند. رنگ های بیرونی سفید Banquise و Obsidien Black بودند.
فضای داخلی برگرفته از 207 RC، تزئینات گرانیومی با صندلیهای سطلی جلو و عقب و همچنین روکشهای تشک جلو و عقب RC دریافت کرد. فرمان نیز با حلقه گرانیوم و شماره گذاری شده از 1 تا 2000. دستگیره اهرم تعویض دنده، مجموعه پدال، جای پا و رکاب در آلومینیومی هستند.
سه موتور با سری 207 Le Mans در دسترس بود. با موتورهای 1.6 HDi 16v 110 اسب بخار DPFS و 1.6 THP150 16v 150 اسب بخار شروع می شود که هر کدام یک لوله اگزوز تک کروم دارند. مدل برتر 1.6 THP175 16v 175 اسب بخاری یک لوله اگزوز دوگانه با روکش کروم دریافت کرد.
پژو 207 با بررسیهای متفاوتی مواجه شد و با انتقاداتی برای طراحی داخلی، کیفیت گیربکس و هندلینگ آن مواجه شد که دو مشکل اخیر نیز در نسخه GTI مشخص شد.[6][7]
مجله اتوکار گفت که پژو 207 هاچ بک "ایمن بازی می شود و به همین دلیل فاقد جذابیت، جذابیت و تفاوت است". به خاطر ارزش، ایمنی و استایلش مورد تحسین قرار گرفت. بازبینان می ترسیدند که آن را غیر قابل اعتماد نشان دهد، و یکی از بیمه گذاران خودرو آن را چهارمین وسیله نقلیه کم اعتماد نامید.[8] نسخه CC با استقبال بهتری روبرو شد، و مجله موتور Top Gear آن را به عنوان "نسخه جدید مناسب و مناسبی از یکی از نسخه های اصلی ... از نژاد tin top cabrio" توصیف کرد.[9]
با وجود این عدم تحسین، در بریتانیا به فروش خوبی رسیده است و ششمین خودروی پرفروش در کل (و سومین خودرو در بخش سوپرمینی) در سال 2007 با بیش از 67000 نمونه فروخته شده است.[10]
خودروهای مفهومی 207
در نمایشگاه خودروی ژنو 2006، پژو همچنین از یک خودروی مفهومی اسپرت بر اساس 207 و با نشان 207 RCup رونمایی کرد. این نسخه Super 2000 از یک موتور 2.0 لیتری بنزینی با حداکثر توان 280 اسب بخار (209 کیلووات؛ 284 اسب بخار) بهره می برد و به عنوان جانشین خودروی رالی جهانی 206 در نظر گرفته شده است که با موفقیت توسط پژو در مسابقات رالی قهرمانی جهان مورد استفاده قرار گرفت. این به تیم کمک کرد تا در سال های 2000، 2001 و 2002 قهرمانی سازندگان را به دست آورد.
پژو 207 اپور
پژو 207 اپور یک خودروی مفهومی بود که در Mondial de l'Automobile 2006 ارائه شد که برای پیش نمایش 207 CC طراحی شد. 207 Epure مجهز به پیل سوختی هیدروژنی پیشرفته بود.
پژو 207 سوپر 2000
نسخه سوپر 2000 پژو 207 در مسابقات رالی قهرمانی جهان سوپر 2000 و همچنین چندین مسابقات رالی در سراسر اروپا استفاده می شود. قهرمان رانندگان رالی اروپا در سال 2008 و قهرمانان رانندگان چالش رالی بین قاره ای در سال های 2007، 2008 و 2009، 207 سوپر 2000 را رانندگی کردند.
در چندین منطقه از جمله چین، آمریکای جنوبی، آسیای جنوب شرقی و ایران، نسخه فیس لیفت شده پژو 206 با نام پژو 207 از نوامبر 2008 به بازار عرضه شده است. انتهای نسخه فیس لیفت شده 206+ که شبیه پژو 207 است.[11] این نام در مدل 4 در، 5 در و حتی در مدل SW در مرکوسور استفاده می شود.
Peugeot 207 1.6 Sedan (Indonesia), based on the Peugeot 206 platform
Peugeot 207 1.6 Sedan (Indonesia), based on the Peugeot 206 platform
منابع :
- "PSA Annual Report 2012" (PDF). Car manufacturers. PSA. Retrieved 15 April 2013.[permanent dead link]
- "Ryton dropped for new Peugeot". www.telegraph.co.uk. 13 January 2004. Retrieved 16 February 2017.
- Mark Tran (2006-06-08). "Unions call for Peugeot boycott". The Guardian.
- "Peugeot launches MSN campaign for new 207 model". campaignlive.co.uk. 2 May 2006. Retrieved 12 February 2018.
- "Présentation de la Peugeot 207 Van - News Féline". www.feline.cc (in French). 1970-01-01. Retrieved 2021-11-11.
- Mark Tisshaw. "Peugeot 207 2006-2012 Review - Autocar". autocar.co.uk.
- "Peugeot 207 Review". Auto Express.
- "The 10 least reliable used cars revealed".
- Top Gear. "Peugeot 207 CC". BBC Top Gear.
- "Rising UK Popularity of Diesel Cars Reflected in Year-End Sales Figures for 2007". economicnews.ca. Archived from the original on 2008-12-26. Retrieved 2008-05-26.
- 竞争力几何 评国产版东风标致207三厢. 腾讯汽车 (in Chinese). Retrieved 8 June 2013.
- "PSA". Psa-peugeot-citroen.com. 2011-01-13. Archived from the original on 2010-12-06. Retrieved 2011-01-29.
- "Engine specs from PSA Peugeot Citroën" (PDF). Creator and designer. PSA Peugeot Citroën. Archived from the original (PDF) on 5 June 2017. Retrieved 22 November 2012.
منبع : https://en.wikipedia.org
آدرس : شهرری - خیابان شیخ اکبری - پلاک 320
تلفن : 02155921775 - 02155957148 - 02155957410 - 02155956823 - 02155975274
پیام رسان : 09127901509
کپی فقط با ذکر نام فروشگاه صالحی