«آکسیوم» فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین المللی می برد

شرکت آکسیوم اسپیس آماده انجام دومین ماموریت خصوصی به ایستگاه فضایی بین المللی است. این نخستین عملیات از مجموعه پرتاب های برنامه ریزی شده توسط شرکت است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، روز گذشته آکسیوم اسپیس، ناسا و اسپیس ایکس اعلام کردند مجوز انجام ماموریت ۱۰ روزه Ax-۲ به ایستگاه فضایی بین المللی پس از تکمیل فرایند بازبینی پرتاب تایید شده است.

قرار است این عملیات امروز( یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ) در ساعت ۲۱:۳۷ دقیقه به وقت گرینویچ انجام شود. طی ماموریت مذکور یک موشک فالکون ۹ همراه کپسول دراگون از پد ۳۹A مقر فضایی کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا به فضا می رود.

درک هاسمن مدیر یکپارچگی ماموریت و عملیات های آکسیوم اسپیس به خبرنگاران گفت: این یک روز بسیار هیجان انگیز است ما برای مدتی طولانی با شرکایمان در اسپیس ایکس و ناسا همکاری کردیم تا به این نقطه برسیم. خدمه فعالیت های زیادی برای دریافت آموزش انجام دادند و اکنون آماده هستند.

این دومین ماموریت به ایستگاه فضایی بین المللی است که توسط یک شرکت خصوصی انجام می شود و ریحانه برناوی، نخستین زن فضانوردن عربستان سعودی را نیز به فضا می برد. همچنین علی القرنی دیگر فضانورد سعودی نیز در این ماموریت حضور دارد.

رهبری ماموریت برعهده پگی وایتسون فضانورد سابق ناسا است. در کنار وایتسون، جان شافر یک خلبان کارآزموده نیز در این ماموریت حضور دارد.

کد خبر 5785035