وقتی ریپل 2 دلار شد، حسرت خواهید خورد!

وقتی ریپل 2 دلار شد، حسرت خواهید خورد!

به ادعای جان دیتون، یکی از وکلای برجسته در پرونده‌های حقوقی کریپتو، وقتی ریپل به 2 دلار رسید، معامله‌گران به سراغ خرید ریپل خواهند رفت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از یوتودی، جان دیتون، یکی از وکلای برجسته در پرونده‌های حقوقی مربوط به ارزهای دیجیتال، ظاهرا اظهارنظر درباره‌ی پرونده‌ی حقوقی میان کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) و ریپل را موقتا کنار گذشته، و اکنون وارد وادی تفسیر قیمت شده است!

دیتون در تازه‌ترین پست خود در توییتر نوشت، خیلی عجیب است که بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران اکنون که ریپل (XRP) فقط 48 سنت است، اقدام به خرید آن نمی‌کنند.

وی در این توییت نوشت، «ریپل اکنون 48 سنت است، و فکر این‌که بسیاری از افرادی که اکنون از خرید آن امتناع می‌کنند، مجبور می‌شوند آن را با قیمت 1 دلار بخرند، واقعا دیوانه‌ام می‌کند. ولی مسئله‌ی دیوانه‌کننده‌تر این است عده‌ای هم وقتی ریپل به 2 دلار رسید، حسرت فرصت‌های از دست رفته را خواهند خورد و تازه اقدام به خرید خواهند کرد.»

بنابراین، از جمله‌های دیتون این طور بر می‌آید که وی مطمئن است ریپل به 1 دلار می‌رسد و بسیاری از مردم در آن زمان به فکر خرید آن می‌افتند. همچنین، وی رسیدن قیمت ریپل به 2 دلار را نیز پیش‌بینی کرده و معتقد است در آن زمان، افرادی که اقدام به خرید آن نکرده‌اند برای جا نماندن از بقیه شروع به خرید ریپل خواهند کرد. 

دیتون در این پست از اصطلاح «فومو یا ترس جا ماندن از بقیه» استفاده کرده است. این اصطلاح در صنعت کریپتو کاربرد فراوان داشته و به این موضوع اشاره می‌کند که عده‌ای از سرمایه‌گذاران هنگامی که می‌بینند قیمت یک توکن رو به افزایش است، تازه وارد عمل شده و شروع به خریداری آن می‌کنند.

بر اساس تاریخچه‌ی قیمت ریپل، این ارز دیجیتال به طور بالقوه می‌تواند سطح مقاومت 2 دلاری را مجددا تست کند، زیرا بیش از پنج سال پیش قیمت آن به سقف تاریخی 3.84 دلار رسیده بود. بنابراین، رسیدن قیمت ریپل به 2 دلار در بلندمدت شاید چندان دور از ذهن نباشد.  

نمودار قیمت ریپل

بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ، هم‌اکنون در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 13:30 روز دوشنبه 29 می / 8 خرداد – ریپل با 1.36 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، با قیمت 0.479 دلار معامله می‌شود. حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی ریپل نیز اکنون با 79.68 درصد افزایش به رقم 749,488,043 دلار رسیده است.

با وجود این، ارزش آن در برابر رهبران بازار کریپتو، بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، به ترتیب 1.42 و 1.73 درصد کاهش یافته است. البته، دلیل این مسئله عملکرد خوب بیت کوین و اتریوم در روز جاری است. بیت کوین هم‌اکنون با 2.64 درصد افزایش به قیمت 27,910 دلار رسیده است. همچنین، اتریوم نیز در حال حاضر، با 3.07 درصد افزایش با قیمت 1,903 دلار معامله می‌شود.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی