یورو/دلار دستخوش نوسان شدید

یورو/دلار دستخوش نوسان شدید

در شرایطی که به دلیل تعطیلات یادبود، در بازارها معاملات چندانی جریان ندارد، یورو/دلار در حوالی منطقه 10720 تا 30 در نوسان بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، سایت «اف‌ایکس استریت»، در یادداشتی به شروع بسیار آرام هفته‌ی معاملاتی جدید در حوزه‌ی جفت‌ارزها اشاره کرد و وضعیت یورو/دلار (EUR/USD) را در منطقه‌ی 1.0720/30 کاملأ نوسانی برشمرد. 

یورو/دلار (EUR/USD) به روند ریسک و داده‌های ایالات متحده نگاه می‌کند

یورو/دلار EUR/USD پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح چند هفته‌ای که فقط درجاتی بالاتر از علامت کلیدی 1.0700 در روز جمعه را به تصویر کشید، موفق شد تا حدودی به آرامش برسد و به دلیل فقدان جهت‌گیری عمومی در بازارهای جهانی، از پایین‌ترین سطح 1.0700 در روز دوشنبه عبور کرد.

در واقع، انتظار می‌رود شرایط معاملات و البته نوسانات در روز دوشنبه انگشت‌شمار باقی بماند که البته در واکنشی طبیعی به عدم فعالیت بازارهای ایالات متحده به دلیل تعطیلات روز یادبود است.

گفتنی است اگرچه بازارهای سهام اروپا جلسه‌ی معاملاتی را به شکلی خوش‌بینانه بازگشایی کرده‌اند، اما تاکنون هیچ واکنش چشمگیری در دنیای فارکس، در پی مذاکرات مفصل پیرامون سقف بدهی دلاری دیده نشده است. 

علاوه بر این، سرمایه‌گذاران به طور گسترده امیدوار هستند که تهیه‌ی مقدمات افزایش سقف بدهی ایالات متحده در کنگره‌ای مجزا به تصویب برسد. این دیدگاه زمانی مطرح شد که رئیس جمهور جو بایدن و رئیس مجلس نمایندگان، مک کارتی در پایان هفته به منظور پیشگیری از اولین نکول دولت، توافق کردند که سقف بدهی را افزایش دهند.

شایان ذکر است که هیچ اطلاعاتی در ایالات متحده و یورولند در روز دوشنبه منتشر نمی‌شود.

در اطراف یورو چه چیزی را باید جستجو کرد؟

یورو/دلار

به نظر می‌رسد فروش یورو/دلار (EUR/USD) تاکنون با مغایرت در اطراف منطقه‌ی 1.0700 روبرو شده است.

در عین حال، انتظار می‌رود که حرکت قیمت (پرایس اکشن) این جفت ارز دقیقاً منعکس‌کننده‌ی رفتار دلار آمریکا باشد و احتمالاً تحت تأثیر تفاوت در رویکرد مرتبط با برنامه‌هایی برای تعدیل نرخ بهره بین فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا قرار خواهد گرفت.

و اما در چشم‌انداز رو به جلو، سخنان تندروانه‌ی بانک مرکزی اروپا همچنان از افزایش بیشتر نرخ بهره حمایت می‌کند، اگرچه به نظر می‌رسد این دیدگاه با از دست‌رفتن شتاب در بنیادهای اقتصادی منطقه در تضاد است.

رویدادهای کلیدی در منطقه یورو که در این هفته، بررسی و مطالعه‌ی دقیق آنها از حیث گرفتن رهنمون در تصمیمات آتی می‌تواند حائز اهمیت باشد، عبارتند از: شاخص اعتماد نهایی مصرف‌کننده EMU، گزارش تغییر وضعیت بیکاری آلمان، نرخ بیکاری، نرخ تورم ناگهانی، فروش خرده‌فروشی آلمان/PMI نهایی ساخت و PMI نهایی تولید؛ علاوه بر این موارد، چشم‌انداز تورم منطقه و خطرات ناشی از افزایش تورم و همچنین تأثیر تداوم بحران روسیه و اوکراین نیز در مرکز توجه قرار دارند.

سطوح یورو/دلار (EUR/USD) برای دیده‌بانی

این جفت‌ارز تاکنون با افزایش 0.04% به سطح 1.0726 رسیده است و شکست بالای 1.0814 (SMA-100) می‌تواند سطح 1.0880 (SMA 55 روزه) را در مسیر 1.1000 (سطح گرد) هدف قرار دهد.

از سوی دیگر، رقابت فوری روی سطح 1.0701 (پایین‌ترین سطح ماهانه 26 می)، سپس 1.0516 (کف قیمت 15 مارس) و در نهایت 1.0481 (کف قیمت 6 ژانویه 2023) به صف در می‌آید.

نویسنده: معصومه دانش