یوان در لبه پرتگاه

یوان در لبه پرتگاه

با اعلام کاهش نرخ بانک خلق چین، یوان امروز در برابر دلار 0.4 درصد کاهش یافت؛ اما دلار و شاخص دلار آمریکا افزایشی حدودأ 0.1 درصدی را ثبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، دلار در روز سه‌شنبه در حوالی بالاترین سطح دو ماهه قرار گرفت و شاخص دلار و معاملات آتی شاخص دلار هر کدام حدود 0.1 درصد افزایش یافتند. 

و اما یوان چین در روز سه‌شنبه در برابر دلار با 0.4 درصد کاهش به 7.0907 رسید. ارز سرزمین اژدها در واقع زمانی به ضعیف‌ترین سطح خود از اوایل دسامبر رسید که بانک خلق چین نرخ میانی خود را به صورت روزانه کاهش داد و سیگنال‌هایی را به بازار ارائه کرد. 

بانک مرکزی چین(PBOC) روز سه‌شنبه نرخ دلار را 7.0818 یوان تعیین کرد که بسیار ضعیف‌تر از سطح 7.0575 جلسه‌ی قبل بود. این حرکت می‌تواند حامل خبری مبنی بر ضعف بیشتر یوان پس از شکستن سطح روانی کلیدی 7 در اوایل ماه جاری باشد، چرا که PBOC تاکنون اقدامات چندانی برای حمایت از این ارز انجام نداده است.

تحلیلگران بر این باورند که این اقدام احتمالأ به منظور تضعیف ارز و افزایش درآمد صادراتی به ویژه با کاهش تقاضای داخلی، صورت گرفته است.

در حوزه‌ی داده‌ها، تمرکز این هفته بر روی داده‌های بخش تولید و خدمات چین در ماه مه است تا پس از یک رشته قرائت ضعیف در ماه آوریل، نشانه‌های بیشتری در مورد بازگشت اقتصادی مشاهده شود.

یوان فراساحلی برای اولین بار از نوامبر 2022، 0.4 درصد سقوط کرد و از مرز 7.1 گذشت.

یوان چین

اما در چشم‌انداز سایر ارزهای آسیایی، در حالی که خوش‌بینی نسبت به توافق سقف بدهی آمریکا تا حدی در مقابل ترس از فدرال رزرو خشن‌تر قرار گرفت، ارزهای آسیایی گسترده‌تر در وضعیتی مختلط بودند.

گفتنی است از زمان اعلام توافق آزمایشی برای افزایش سقف بدهی ایالات متحده، بازارها علیرغم نگرانی‌های فزاینده در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو و در نتیجه، بدتر شدن شرایط اقتصادی، خوش‌بینی خود را حفظ کرده‌اند.

دلار استرالیا 0.1٪ کاهش یافت، در حالی که پزو فیلیپین تا حد زیادی از همتایان منطقه‌ای خود عقب ماند و 0.7٪ سقوط کرد.

با نگاهی به داده‌ها کلیدی اخیر می‌توان به وضوح مشاهده کرد که آمارهای داغ‌تر از حد انتظار تورم ایالات متحده در هفته‌ی گذشته، انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو را برانگیخت.

و اما برای هفته‌ی آتی، به منظور دستیابی به نشانه‌های بالقوه‌ی بیشتر در مورد سیاست‌های پولی، تمرکز دقیق بر روی داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده خواهد بود که قرار است در روز جمعه ارائه شود.

در سایر ارزها، ین ژاپن 0.2 درصد از پایین‌ترین سطح شش ماهه در برابر دلار افزایش یافت، در حالی که روپیه اندونزی با عقب‌نشینی از سطح کلیدی 15000 در برابر دلار 0.3 درصد افزایش را به ثبت رساند.

و در نهایت دلار تایوان 0.3 درصد افزایش را ثبت کرد.

دلار تایوان

نویسنده: معصومه دانش