بایننس همواره مورد هدف شایعات بوده!

بایننس همواره مورد هدف شایعات بوده!

چانگ‌پنگ‌ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، با حضور در پادکست بنکلس، درباره‌ی بازار کریپتو سخن گفت و از عملکرد صرافی خود دفاع کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کریپتواسلیت، چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، در مصاحبه‌ای با پادکست بنکلس در 29 می / 8 خرداد، در مورد وضعیت صنعت و بازار ارزهای دیجیتال و همچنین، شایعات پیرامون بایننس اظهارنظر کرد.

ژائو ابتدا در مورد جنجال‌ها و شایعات اخیر پیرامون صرافی خود صحبت کرد. به تازگی گزارش‌هایی توسط نشریات بزرگ نظیر فوربس، فایننشال تایمز و رویترز در خصوص مواردی از جمله سوءاستفاده از منابع مالی و روابط احتمالی بایینس با چین منتشر شده است. البته، صرافی بایننس این شایعات را رد کرده است.

به اعتقاد ژائو، منابع خبری مهم دنیا همواره دوست دارند چهره‌ای منفی از بازار ارزهای دیجیتال ترسیم کنند و صرافی بایننس به خاطر بزرگی و اهمیت‌اش بیش از سایر شرکت‌های کریپتو مورد هدف شایعات و اخبار منفی قرار می‌گیرد.

به گفته‌ی چانگ پنگ ژائو، «اگر شما گزارش‌های منفی و شایعاتی درباره‌ی یک صرافی کوچک بنویسید، هیچ کس اهمیتی نمی‌دهد ... ولی اگر ... نام صرافی بایننس را در عنوان گزارش قرار دهید، و چیزهای منفی نیز به آن اضافه کنید، مردم بیش‌تر روی آن کلیک می‌کنند.»

همچنین، ژائو گفت که نژاد و قومیت وی نیز به ابزاری در دست شایعه‌سازان تبدیل شده است. چانگ پنگ ژائو در چین به دنیا آمده، ولی اکنون یک شهروند کانادایی است. البته، با این‌که صرافی بایننس ابتدا در کشور چین تاسیس شد، مدت‌ها است که به دلیل قوانین این کشور نمی‌تواند در آن‌جا فعالیت خود را ادامه دهد.

به گفته‌ی ژائو، صرافی بایننس با وجود تمام تهدیدات همواره تلاش کرده است «تا حد امکان شفاف عمل کند.» با وجود این، وی اذعان کرد که شفافیت نیز محدودیت‌هایی دارد. به گفته‌ی ژائو، اگر صرافی بایننس تمام اطلاعات مربوط به آدرس‌های کیف پول خود را فاش کند، آن‌گاه هویت تمام فروشندگان و شرکای بایننس آشکار شده و در نتیجه حریم خصوصی و امنیت آن‌ها به خطر می‌افتد. این مسئله مسلما بر رقابت بایننس با سایر صرافی‌ها تاثیر منفی خواهد گذاشت.

همچنین، ژائو در مورد وضعیت فعلی بازار ارزهای دیجیتال نیز اظهارنظر کرد. به گفته‌ی وی، بازار کریپتو هم‌اکنون در حال بازیابی وضعیت خود از فشارهای نزولی سال 2022 است. به اعتقاد ژائو، چنین وضعیتی باعث می‌شود احساسات متفاوتی در بازار ایجاد شود. در این شرایط، مشخص نیست چه چیزی باعث «رشد انفجاری قیمت» در آینده خواهد شد. وی در این مورد گفت:

«چه چیزی قرار است [چرخه] بعدی را هدایت کند؟ ... همه در حال حاضر دنبال یافت پاسخ این پرسش هستند ... و در وضعیتی که همه در حالت بلاتکلیفی و تردید هستند، بسیاری از سرمایه‌گذاران به سراغ میم کوین‌ها می‌روند... این نشان می‌دهد که سرمایه‌هایی در بازار وجود دارد که همواره به دنبال سیگنال‌هایی برای خرید می‌گردد.»

نمودار قیمت بایننس کوین

بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ، هم‌‌اکنون در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 12:30 روز سه‌شنبه 30 می / 9 خرداد – بایننس کوین (BNB)، ارز دیجیتال بومی صرافی بایننس، با 0.49 درصد کاهش نسبت به روز گذشته، با قیمت 312.61 دلار معامله می‌شود. با وجود این، حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی بایننس کوین اکنون با 11.12 درصد افزایش به رقم 509,428,568 دلار رسیده است.

همچنین، کاهش قیمت بایننس کوین باعث تضعیف آن در برابر رهبران بازار کریپتو شده است. اکنون، ارزش بایننس کوین در برابر بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) به ترتیب 0.06 و 0.60 درصد کاهش یافته است.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی