اتفاق بزرگی برای ریپل در راه است!

اتفاق بزرگی برای ریپل در راه است!

حجم معاملات ریپل امروز تقریبا دو برابر شده و قیمت آن نیز به نقطه‌ی کلیدی و مهمی رسیده است. آیا اتفاق بزرگی برای این التکوین در راه است؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از یوتودی، قیمت ریپل (XRP) یک جلسه‌ی معاملاتی عجیب و عالی را پشت سر گذاشته است؛ به این دلیل عجیب که ریپل معمولا پویایی و نوسان قابل توجهی را از خود نشان نمی‌دهد. ولی امروز، این التکوین به یکی از سودآورترین توکن‌های موجود در فهرست 100 ارز دیجیتال برتر بازار تبدیل شده است.

ریپل با رسیدن به بالای سطح کلیدی 0.5 دلار، به نقطه‌ی عطف مهمی رسیده است که می‌‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران را مجددا جلب کرده و احساسات بازار را نسبت به خود مثبت کند. در نتیجه، حجم معاملات ریپل طی 24 ساعت گذشته شاهد افزایش قابل توجه 85 درصدی بوده است.

به اعتقاد تحلیلگران موسسه‌ی تحلیل داده‌های آن‌چین سانتیمنت، به نظر می‌رسد افزایش فعالیت‌های شبکه‌ی ریپل در روز جاری دارای یک رابطه‌ی علت و معلولی است. داده‌های اخیر نشان می‌دهند، ریپل امروز شاهد دومین و سومین جهش بزرگ در تعداد آدرس‌های فعال بود - چنین جهشی تاکنون برای ریپل ثبت نشده بود. این اتفاق نشان‌دهنده یک الگوی علت و معلولی کاملا واضح است. با مقایسه‌ی اتفاق امروز با اتفاقی مشابه در 18 مارس /27 اسفند، می‌توان افزایش قابل توجهی را در قیمت این التکوین پیش‌بینی کرد. در آن زمان، قیمت ریپل ظرف 10 روز پس از افزایش چشمگیر فعالیت‌های این شبکه، 45 درصد افزایش یافته بود.

اگر به این باور داشته باشیم که چنین روابط علت و معلولی در بازار کریپتو همیشه برقرار خواهد بود و می‌توان از چنین نشانه‌هایی به پیش‌بینی‌های درستی رسید، می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که به زودی شاید شاهد یک بمب خبری در مورد شرکت ریپل و توکن آن باشیم. اتفاقی که شاید باعث انفجار قیمت ریپل شود. شاید اتفاق بزرگی برای ریپل در راه باشد. آیا این اتفاق می‌تواند همان پایان دادگاه میان کمیسیون بورس و اوراق بهادار و شرکت ریپل باشد؟ چنین احتمالی را نمی‌توان رد کرد.

به هر صورت، افزایش اخیر در قیمت ریپل می‌تواند برای بسیاری از سرمایه‌گذاران در بازار کریپتو خبر خوشایندی باشد. این افزایش قیمت نه تنها نشان‌دهنده‌ی جلب مجدد اعتماد سرمایه‌گذاران به اکوسیستم ریپل است، بلکه می‌تواند نشان‌دهنده‌ی پتانسیل رشد بیش‌تر ارزش بازار این توکن باشد.

نمودار قیمت ریپل

بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ، هم‌اکنون در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 15:00 روز سه‌شنبه 30 می / 9 خرداد – ریپل با 5.01 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، با قیمت 0.5024 دلار معامله می‌شود. ظرف بیست و چهار ساعت گذشته، قیمت ریپل در محدوده‌ی کف 0.4779 دلار تا سقف 0.5049 دلار در نوسان بوده است.

همچنین، حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی ریپل اکنون با 78.81 درصد افزایش به رقم 1,379,581,498 دلار رسیده است. عملکرد درخشان ریپل در روز جاری باعث تقویت ارزش آن در برابر رهبران بازار کریپتو یعنی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) شده است. به این ترتیب، ارزش ریپل در برابر بیت کوین و اتریوم به ترتیب 4.58 و 4.39 درصد افزایش یافته است.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی