رشد کریپتو در پی افزایش سقف بدهی آمریکا

رشد کریپتو در پی افزایش سقف بدهی آمریکا

رئیس‌جمهور و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم به افزایش سقف بدهی‌های این کشور گرفتند. در پی اعلام این خبر، قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین ادیشن، جو بایدن، رئیس جمهور، و کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، پس از انجام بحث‌ها و بررسی‌های لازم، سرانجام برای حل‌و‌فصل مسئله‌ی سقف بدهی‌های دولت آمریکا به توافق و سازش دست یافتند. به این ترتیب، سقف بدهی‌های آمریکا به 31.4 تریلیون دلار افزایش یافت. با این‌که انتشار این خبر برای اقتصاددان‌ها و کارشناسان چندان مسرت‌بخش نبود، آرامش را به بازار ارزهای دیجیتال بازگرداند و جامه‌ی سبز به تن آن کرد.

بازار کریپتو در طول مذاکرات بر سر سقف بدهی آمریکا در شرایطی بلاتکلیف و نامعلوم به سر می‌برد. ولی به نظر می‌رسد، سبزپوش شدن بازار کریپتو به خاطر انتشار همین خبر بوده است.

از زمانی که جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، هشدار داد که در صورت حل نشدن مسئله‌ی سقف‌های بدهی، این کشور تا اول ژوئن با کمبود نقدینگی مواجه خواهد شد، قیمت ارزهای دیجیتال برتر بازار از جمله بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) مومنتوم نزولی بیش‌تری به خود گرفتند. به طوری که قیمت بیت کوین بیش از 7 درصد و اتریوم بیش از 3 درصد کاهش یافت.

ولی سرانجام، رئیس جمهور و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در روز گذشته در 27 می / 6 خرداد، برای تعلیق سقف بدهی‌های آمریکا به توافق رسیدند. البته تاکنون جزئیات دقیق‌تری از این توافق منتشر نشده است.

بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ، هم‌اکنون در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 12:30 روز یک‌شنبه 28 می / 7 خرداد – بیت کوین با 1.90 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، با قیمت 27,211 دلار معامله می‌شود. در حال حاضر، ارزش بیت کوین نسبت به اتریوم 0.94 درصد افزایش یافته است. محبوب‌ترین التکوین بازار هم‌اکنون با 0.95 درصد افزایش به قیمت 1,847 دلار رسیده است.

با افزایش قیمت‌ها در بازار کریپتو، ارزش کل این بازار هم‌اکنون با 1.21 درصد افزایش به رقم 1.14 تریلیون دلار رسیده است. با وجود این، حجم کل معاملات بیست و چهار ساعته‌ی بازار کریپتو در حال حاضر 16.56 درصد کاهش یافته و در حدود 21.50 میلیارد دلار است. از سویی دیگر، نرخ تسلط بیت کوین بر بازار هم‌اکنون با 0.22 درصد افزایش به 46.42 درصد رسیده است.

عملکرد کلی بازار کریپتو

در حال حاضر، به غیر از ریپل (XRP) تمام 20 ارز دیجیتال برتر بازار سبزپوش هستند. در لحظه‌ی نگارش این مطلب، سولانا (SOL) با 4.85 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، بهترین عملکرد را در میان 20 ارز دیجیتال برتر به نمایش گذاشته است. کاردانو (ADA) و دوج کوین (DOGE) نیز هم‌اکنون بیش از یک درصد افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی