تحلیل و پیش‌بینی قیمت ریپل؛ 7 خرداد

تحلیل و پیش‌بینی قیمت ریپل؛ 7 خرداد

ریپل به تازگی توانسته است قیمت خود را به سطح مقاومت مهمی برساند. ولی در ادامه آیا ریپل موفق به صعود به سطوح بالاتر خواهد شد؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از نیوزبی‌تی‌سی، ریپل (XRP) در روزهای اخیر توانسته است بخشی از زیان‌های خود را که از حدود دو ماه پیش متحمل شده بود، جبران کرده و قیمت خود را به سطح مقاومت مهمی برساند. با این‌که میزان افزایش آن در یکی دو روز اخیر چندان قابل توجه نبوده، ولی به حفظ مومنتوم صعودی آن کمک کرده است. هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب، ارزش ریپل نسبت به هفت روز گذشته 0.51 درصد افزایش یافته است.

چشم‌انداز تکنیکال ریپل در شرایط کنونی همچنان مثبت و صعودی است. فشار خرید در بازار افزایش یافته و میزان تقاضا و انباشت نیز مثبت شده‌اند؛ این‌ها همگی به صعودی شدن چشم‌انداز قیمت ریپل کمک می‌کنند. با وجود این، عملکرد ریپل همچنان ممکن است تحت تاثیر عملکرد بیت کوین (BTC) باشد.

چنان‌چه پادشاه ارزهای دیجیتال به رشد خود ادامه داده و به محدوده‌ی 27,000 دلاری برسد، ریپل نیز احتمالا بتواند نزدیک‌ترین سطح مقاومت را از پیش رو بردارد. با بهبود قدرت خرید و افزایش تقاضا در بازار، موقعیت ریپل تقویت خواهد شد.

ولی در مقابل، اگر قیمت در سطح فعلی خود ثابت بماند، ممکن است میزان تقاضا فروکش کرده و بازار نیز مومنتوم صعودی خود را از دست بدهد. با وجود این، افزایش ارزش بازار التکوین‌ها در 24 ساعت گذشته نشان می‌دهد گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت هستند) فعلا کنترل بازار را به دست گرفته‌اند.

تحلیل قیمت ریپل: نمودار یک روزه 

نمودار یک روزه ریپل

در زمان نگارش این مطلب، ریپل در بالای سطح 0.47 دلار قرار گرفته است. این التکوین با موفقیت توانست از سطح مقاومت 0.45 دلاری عبور کرد. در صورت حفظ این مومنتوم مثبت، قیمت ریپل می‌تواند تا سطح مقاومت بعدی در حوالی 0.48 دلار افزایش یابد.

چنان‌چه ریپل بتواند سطح مقاومت 0.48 دلاری را از پیش رو بردارد، احتمالا تا مرز 0.50 دلاری صعود خواهد کرد. با وجود این، اگر قیمت ریپل از سطح فعلی خود به سطوح پایین‌تر کاهش یابد، فشار نزولی حاصل از این اتفاق به طور بالقوه می‌تواند قیمت را تا سطح 0.43 دلار کاهش دهد.

تحلیل تکنیکال

نمودار تکنیکال ریپل

ریپل در جلسات معاملاتی اخیر خود نه تنها افزایش قیمت را تجربه کرد، بلکه شاهد بهبود قابل توجهی در حجم خرید نیز بود. شاخص قدرت نسبی (RSI) در بالای خط وسط قرار دارد. این مسئله نشان می‌دهد فشار خرید در بازار افزایش یافته است.

به علاوه، نمودار قیمت ریپل به بالای خط میانگین متحرک ساده 20 روزه حرکت کرده است. این مسئله نیز نشان می‌دهد خریداران باعث افزایش قیمت شده‌اند. به این ترتیب، تغییر در مومنتوم قیمت ریپل با افزایش تقاضا برای آن همراه شده است.

نمودار تکنیکال ریپل

همچنین، اندیکاتور مکدی نیز که برای ارزیابی مومنتوم قیمت و بازگشت‌های احتمالی کاربرد دارد، همسو با سایر اندیکاتورها، سیگنال‌های خرید را از خود نشان می‌دهد. به این ترتیب، احتمال عبور قیمت ریپل از سطح مقاومت پیش روی خود افزایش می‌یابد.

به علاوه، باندهای بولینگر که نشان‌دهنده‌ی میزان نوسان‌های قیمت و بی‌ثباتی در بازار هستند، اکنون به صورت موازی و جدای از هم باقی مانده‌اند. بنابراین انتظار نمی‌رود قیمت ریپل در یک محدوده‌ی ثابت باقی بماند.

باند بالایی بولینگر در سطح 0.48 دلار قطع شده است. این اتفاق سطح 0.48 دلار را به عنوان یک سطح مقاومت کلیدی یا سقف قیمت برای ریپل به طور برجسته نشان می‌دهد.

قیمت ریپل (XRP)

بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ، هم‌اکنون در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 10:30 روز یک‌شنبه 28 می / 7 خرداد – ریپل با 0.28 درصد کاهش نسبت به روز گذشته،‌ با قیمت 0.4721 دلار معامله می‌شود. هم‌اکنون،‌ ارزش ریپل در برابر بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) به ترتیب 1.86 و 0.98 درصد کاهش یافته است. همچنین، حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی ریپل اکنون با 49.28 درصد کاهش به رقم 457,293,823 دلار رسیده است.

نمودار قیمت ریپل

نویسنده: امیر رضا مصطفایی