خرید مقادیر زیادی ریپل توسط نهنگ‌ها

خرید مقادیر زیادی ریپل توسط نهنگ‌ها

بر اساس داده‌های بازار، نهنگ‌های کریپتو ظرف یک ماه گذشته مقادیر عظیمی ریپل را خریداری کرده‌اند. این مسئله به طور بالقوه می‌تواند یک نشانه‌ی صعودی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از یوتودی، یکی از معامله‌گران و تحلیلگران مشهور بازار ارزهای دیجیتال به نام الی مارتینز با انتشار پستی در توییتر اعلام کرد، نهنگ‌های بازار کریپتو طی یک ماه گذشته، مقادیر عظیمی از توکن‌های ریپل (XRP) را خریداری کرده‌اند. به این ترتیب، آن‌ها احتمالا بر اساس تحلیل‌های صعودی اقدام به این کار کرده‌اند.

به گفته‌ی الی مارتینز، این نهنگ‌ها طی سه هفته‌ی گذشته، بیش از 52 میلیون ریپل (XRP) را به انبار خود اضافه کرده‌اند. ارزش این مقدار ریپل اکنون کمی کم‌تر از 30 میلیون دلار تخمین زده می‌شود. مارتینز با توجه به این اقدام نهنگ‌ها، تاکید کرد که اکنون به نظر می‌رسد آن‌ها چشم‌انداز ریپل را کاملا صعودی می‌بینند.

مارتینز نموداری را که موسسه‌ی تحلیل داده‌های سانتیمنت منتشر کرده بود، در پست خود به اشتراک گذاشت.

نمودار ریپل

طی چند روز گذشته، قیمت ششمین ارز دیجیتال بزرگ بازار با 5.41 درصد رشد، از 0.44759 دلار به سطح 0.47182 دلار جهش کرده است.

بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ، هم‌اکنون در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 16:00 روز شنبه 27 می / 6 خرداد – ریپل با 1.53 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، با قیمت 0.4723 دلار معامله می‌شود. ارزش ریپل در برابر بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) نیز به ترتیب 0.47 و 0.57 درصد تقویت شده است.

با وجود این، حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی ریپل اکنون با 5.27 درصد کاهش به رقم 832,423,194 دلار رسیده است. ظرف بیست و چهار ساعت گذشته، قیمت ریپل در محدوده‌ی کف 0.4614 دلار تا سقف 0.4777 دلار در نوسان بوده است.

نمودار قیمت ریپل

موسسه‌ی تحلیل داده‌‌های آن‌چین سانتیمنت صبح امروز با انتشار پستی در توییتر نوشت، قیمت ریپل اخیرا نسبت به اخبار و رویدادهای بازار بسیار حساس بوده است.

گزارش سانتیمنت در خصوص ریپل نشان می‌دهد، به تازگی نوآوری‌ها یا پیشرفت‌های خاصی در بلاک چین ریپل ایجاد نشده‌اند. به گفته‌ی تحلیلگران موسسه‌ی سانتیمنت، توسعه‌دهندگان ریپل در دوره‌ی اخیر بدون ایجاد تغییرات و پیشرفت‌های قابل توجه در این شبکه، صرفا برخی چیزهای جزئی را به آن افزوده‌اند.

نویسندگان این گزارش بر این باورند که شوک‌های قیمت ریپل صرفا تحت تاثیر اخبار منتشره در رسانه‌های مختلف ایجاد شده‌اند. به علاوه، تحلیلگران موسسه‌ی سانتیمنت معتقدند، افزایش قیمت‌ ریپل در روزهای اخیر ناشی از دلایل طبیعی نبوده است. به اعتقاد آن‌ها، این اتفاق احتمالا «به طور مصنوعی به وسیله‌ی انجام معاملات بزرگ صورت گرفته است.»

بنابر این گزارش، وقوع چنین اتفاقاتی در پروژه‌‌های بزرگی مانند ریپل، از حضور بازیگران بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال حکایت دارد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی