تاریخ انتشار:1400/12/9اخبار سجام

مدیرعامل سمات اعلام‌ کرد: افزایش بیش از ۲ برابری توزیع سود با سجام در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل سمات اعلام‌ کرد: افزایش بیش از ۲ برابری توزیع سود با سجام در سال ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی سمات به نقل از ایرنا، محمد باغستانی با بیان اینکه زیرساخت‌های فنی و بانکی برای پرداخت سود همه شرکت‌های بورسی و فرابورسی فراهم شده است، گفت: امیدواریم با تصویب قانون جدید بازار اوراق بهادار در مجلس، از سال آینده شاهد توزیع سود سهام همه شرکت‌ها از طریق سامانه سجام باشیم.

وی به تعداد شرکت‌هایی که واریز سود سهام آنها از طریق سجام به حساب سهامداران پرداخت می‌شود، اشاره کرد و افزود: سود سهام ۲۷۶ شرکت بورسی و فرابورسی از طریق اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به حساب سهامداران واریز شده است.

باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی ادامه‌داد: از ابتدای امسال تا دیروز (هشتم اسفندماه)، سود سهام ۲۷۶ شرکت به حساب ۴۲ میلیون سهامدار از طریق سامانه سجام واریز شده است.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی با تاکید بر اینکه آمارها حاکی از آن است که سال گذشته ۱۳۰ شرکت سود سهام خود را از طریق سامانه سجام پرداخت کردند، گفت: امسال شاهد رشد ۲ برابری توزیع سود از طریق سامانه سجام هستیم.

وی تصریح‌کرد: هم اکنون بیش از ۱۰ شرکت نیز در صف تکمیل مدارک خود برای توزیع سود از طریق سامانه سجام هستند که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم توزیع سود این شرکت‌ها را از طریق اطلاعات این سامانه انجام دهیم.