نگاهی به عملکرد یک ساله کارنامه سجام در بانک مسکن/ رشد ۱۳۶ درصدی تراکنش ها
رییس اداره کل بازاریابی بانک مسکن با تشریح بخشی از اقدامات مهم این حوزه در طول یک سال گذشته، نتایج برنامههای بازاریابی برای ثبتنام در «سجام» را اعلام کرد. به روابط عمومی سمات به نقل از بانک مسکن، علی کشاورز به بخشی از اقدامات این حوزه که در دایره طرحهای بازاریابی خدمات و محصولاتبانک مسکندنبال شده است، پرداخت و گفت: یکی از مهمترین اقدامات برنامه بازاریابی ویژه مشمولان ثبتنام در سامانه «سجام» بود. وی توضیح داد: با توجه به ضوابط ابلاغی از سوی شرکت سپردهگذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه مبنی بر الزام تمام اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در بازار سرمایه و از آنجا که فروشندگان و خریداران اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلاتبانک مسکن(تسه) و نیز سرمایهگذاران در صندوق رهآورد آباد مسکن برای صدور و ابطال واحدهای سرمایهگذاری این صندوق که ذیل یکی از شرکتهای وابسته بهبانک مسکناداره میشود، نیاز به ثبتنام در این سامانه داشتند، طرح ویژه بازاریابی مربوطه در سطح کشور اجرا شد. به گفته کشاورز، هدف از اجرای این طرح، اطلاعرسانی و ترغیب مشتریانبانک مسکنکه مشمول ثبتنام در سامانه مذکور هستند، بوده و اقداماتی نیز برای تسهیل ثبتنام آنها از طریق تعامل با اتحادیه دفاتر پیشخوان دولت انجام شد که در نتیجه آن اکنون عمده مشتریان مشمول این ثبت نام در بانک مسکن، فرایند مربوطه را طی کردهاند و به سادگی میتوانند نسبت به فروشاوراق تسهدر فرابورس یا صدور و ابطال واحدهای سرمایهگذاری خود در صندوق رهآورد آباد مسکن اقدام کنند. وی یادآور شد: سجام یک سامانه زیرساختی و الکترونیکی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به بازار سرمایه است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه گذاران، مشتریان و مدیران نهادها با ثبتنام در این سامانه و سپس یک مرحله احراز هویت حضوری، قادر به فعالیت در بازار سرمایه خواهند بود. رییس اداره کل بازاریابیبانک مسکنبا اشاره به ایجاد زمینه سختافزاری و نرمافزاری مرتبط با ارایه خدمت درگاه پرداخت اینترنتیبانک مسکن(IPG)، اظهار کرد: به منظور ارایه خدمت مذکور به صاحبان کسبوکارهای دارای فروش اینترنتی و افزایش سطح رضایت مندی مشتریان بانک در حوزه خدمات بانکداری الکترونیک، اداره کل بازاریابی از شهریور سال گذشته نسبت به تهیه و اجرای برنامه بازاریابی مذکور درسطح مدیریتهای شعب سراسر کشور اقدام کرد. به گفته وی، عملکرد درگاههای فعال شده در طول اجرای این طرح شامل حدود 188 هزار تراکنش بوده است؛ ضمن اینکه تعداد درگاههای فعال شده از ابتدای اجرای این طرح تا 18 تیرماه امسال با رشد 136 درصدی روبرو شد. کشاورز در ادامه با اشاره به تاکید هیات مدیرهبانک مسکندر خصوص نقشآفرینی بانک در افزایش رونق بخش مسکن از طریق تعامل و تعمیق روابط با فعالان بخش مسکن و ساختمان کشور، گفت: در طول یک سال گذشته برنامههایی نیز در همین راستا ذیل اداره کل بازاریابی تعریف و دنبال شد که این برنامهها زمینهساز افتتاح بیش از 3000 فقره حساب و جذب منابع قابل توجه از این محل و نیز اعطای تسهیلات بالغ بر 300 میلیارد تومانی تا پایان تیرماه سال جاری شد. وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این با اجرای این برنامه بازاریابی، بیش از 60 میلیارد تومان انواع ضمانتنامه بانکی تا پایان تیرماه امسال توسط شعب مختلفبانک مسکنصادر شده است. سجام به عنوان زیرساخت پروفایلینگ یکپارچه و فراگیر فعالان بازار سرمایه به ویژه سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی و درگاه واحد خدمات دهی به تمامی ارکان بازار، نهادهای مالی، ناشران و مخصوصاً سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی مطرح بوده و اپلیکیشن آپ با توجه به گستره کاربران و شبکه فراگیر خود با راه اندازی این خدمت جدید، گامی نوین در ارائه خدمات بازار سرمایه به مشتریان خود برداشته است. سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقطیک بار برای همیشهاطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود. بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد. براساس این گزارش، سهامداران می توانند با مراجعه به سایتwww.sejam.irثبت نام خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.