معاونت عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: تمام متقاضیان دریافت خدمات پایه مکلف به ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) هستند. به گزارش روابط عمومی سمات، در این اطلاعیه آمده است : بنا بر مصوبه 22 فروردین ماه 1397 سازمان بورس و اوراق بهادار، کلیه متقاضیان دریافت خدمات پایه نظیر کد معاملاتی مکلفند نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه فوق اقدام نمایند. همچنین کلیه اشخاص تحت نظارت (ناشران) ملزم به ثبت، تکمیل و به روزرسانی اطلاعات مشتریان در این سامانه هستند. گفتنی است از تاریخ 25 مهرماه 1398 پذیرش، ثبت و هرگونه اقدام بابت درخواست ها با ارائه مستندات مبتنی بر ثبت و به روز رسانی اطلاعات در سامانه سجام انجام می پذیرد. کلیه ناشران برای دریافت آخرین نسخه فرم ها به بخش فرم های شرکت در تارنمای شرکت سپرده گذاری مرکزی به نشانیwww.csdiran.comمراجعه کنند. سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقطیک بار برای همیشهاطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود. بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد. براساس این گزارش، سهامداران می توانند با مراجعه به سایتwww.sejam.irثبت نام خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.