کاردانو اوراق بهادار نیست!

کاردانو اوراق بهادار نیست!

شرکت پشتیبان کاردانو اعلام کرد، اقدامات اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بر کارکرد کاردانو تاثیر نمی‌گذارد، زیرا کاردانو اوراق بهادار نیست.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کریپتواسلیت، شرکت این‌پوت اوت‌پوت گلوبال، شرکت پشتیبان ارز دیجیتال کاردانو (ADA)، به اقدامات اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا علیه دو صرافی بزرگ بایننس و کوین بیس که وضعیت قانونی توکن کاردانو را نیز به چالش کشیده است، واکنش نشان داد.

واکنش شرکت پشتیبان کاردانو به اقدامات اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

شرکت این‌پوت اوت‌پوت گلوبال (IOG) در واکنش به اقدامات اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) و شکایت آن علیه دو صرافی بزرگ بایننس و کوین بیس، بیانیه‌ای را صادر کرد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ادعا کرده است که کاردانو و سایر ارزهای دیجیتالی که در این دو صرافی معامله می‌شوند، اوراق بهادار هستند و باید تحت نظارت این نهاد قرار داشته باشند.

شرکت پشتیبان کاردانو در واکنش به این ادعا اعلام کرده است، پرونده‌هایی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه شرکت‌های فعال در حوزه‌ی کریپتو ساخته، «در موارد متعدد به دور از واقعیت هستند.» به گفته‌ی مسئولان این شرکت، بر اساس قوانین ایالات متحده، کاردانو هرگز اوراق بهادار نبوده و نیست.

به علاوه، شرکت این‌پوت اوت‌پوت گلوبال از نحوه‌ی عملکرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار در استفاده از ابزار زور و فشار برای اجرای قوانین مورد نظر خود و همچنین، عدم شفافیت در قوانین این نهاد انتقاد کرده است. مسئولان این شرکت اعلام کرده‌اند که برای ایجاد چارچوب‌های قانونی حامی نوآوری با همه‌ی نهادهای نظارتی همکاری کرده و از تمام مقررات معقول و منطقی که «به ماهیت بلاک چین احترام بگذارد،» حمایت خواهد کرد.

همچنین، شرکت این‌پوت اوت‌پوت گلوبال اعلام کرد که پرونده‌های قضایی جاری علیه صرافی‌های کوین بیس و بایننس به هیچ وجه بر عملکرد این شرکت و ارز دیجیتال کاردانو تاثیر نخواهند داشت.

واکنش هاسکینسون به اقدامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو، نیز پیش‌تر در مورد اقدامات اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا علیه بازار کریپتو اظهار نظر کرده بود. وی شکایت این کمیسیون علیه صرافی بایننس را «مرحله‌ی بعدی مجموعه‌ اقدامات این کمیسیون برای سرکوب کریپتو» نامید.

پس از انتشار خبر شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از صرافی‌های بایننس و کوین بیس، قیمت کاردانو به اندازه‌ی قابل توجهی کاهش یافت. البته، بیش‌تر ارزهای دیجیتال تحت تاثیر این اتفاقات دچار ریزش قیمت شده‌اند، ولی ظاهرا کاردانو بیش از دیگران متضرر شده است.

نمودار قیمت کاردانو

بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ، هم‌اکنون در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 9:30 روز پنج‌شنبه 8 ژوئن / 18 خرداد – کاردانو با 6.60 درصد کاهش نسبت به روز گذشته، با قیمت 0.324 دلار معامله می‌شود. با وجود این، حجم کل معاملات بیست و چهار ساعته‌ی کاردانو اکنون با 43.22 درصد افزایش به رقم 399,732,853 دلار رسیده است. از سویی دیگر، ارزش کاردانو در برابر رهبران بازار کریپتو نیز به شدت تضعیف شده است. به این ترتیب، ارزش کاردانو در برابر بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) به ترتیب 4.62 و 4.39 درصد کاهش یافته است.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی