چراغ خودرو شما یکی از مهمترین قطعات و جز اصلی ترین لوازم در بدنه خارجی محسوب میشود اگر شما راننده ای هستید که به ظاهر خودرو خودتان اهمیت نمیدهید حتما باید در نظر داشته باشید که به مرور زمان این امر باعث میشود که به مابقی سیستم خودروتان که مجموعه ای از قطعات برای رسیدن مقصدی مشخص است نادیده گرفته شود. در ادامه این نوشته به آموزش نحوه تعویض طلق چراغ خودرو خواهیم پرداخت، در ادامه با ما همراه باشید. 

چرا باید طلق چراغ خودرو را تعویض کنیم؟

حتما برای شما پیش آمده که بر اثر ضربه بر سطح خارجی چراغ خودروتان، طلق بیرونی چراغتان دچار شکستگی، ترک ،خط و خش و آسیب شود.

گاهی اوقات وجود ترک هایی ریز بر روی چراغ که به طور رایج در مناطقی که آب و هوای گرم و خشک دارند. ما شاهد این نوع از آسیب دیدگی برسطح چراغ هستیم. 

پاره ای از اوقات وسواس بیش حد و استفاده از لامپ هایی با درجه حرارت بالا و توان مصرفی بالا باعث این اتفاق میشود که این کار توصیه نمیشود و هرگز نیاز به تغییر استاندارد های خودرو نیست. اگر چنین بود خودرو سازان قبل از شما این کار را میکردند تا محصولشان بهتر فروش برود. روی صحبت ما در این مقاله با خودرو سازان خارجی نه داخلی که از اطراف کار میزنند.

چرا به چراغ های خودرو اهمیت بدهیم؟ 

چرا به چراغ های خودرو اهمیت بدهیم؟ 

بدون هیچ مقدمه ای و توضیح اضافی از وجود این نوع لامپ ها برای روشن تر شدن مسیر در شب خودداری کنید زیرا که باعث آسیب به سیم کشی چراغ و خود چراغ میشوید. 

آن چیز که چشمان شما را جلب یک خودرو میکند بدون شک چراغ خودرو است زیبایی این ساخته بشر در تبلیغات کارخانه های معتبر جز اصلی ترین قسمت ها برای فروش خودرو است.

تا به حال دیده ای که از زیربندی خودرو برای تبلیغات ظاهری یک برند لوکس استفاده کنند یا بر روی آن زوم و قطعات متصل به هم آن که شکل نچندان جذابی برای مشتری دارند را به نمایش بگذارند و  لوگوی یک کارخانه را کنار آن هک کنند به جای تولید کننده زیربندی و یا موتوی ؟؟؟

پس در حفظ ونگهداری این قطعه کوشا باشید و کلاس رانندگی خود را به بخشی از شخصیت و فرهنگ رانندگی تان تبدیل کنید.

تمام لوگو های کارخانه ها خودرو سازی دنیا قسمت جلویی و عقب خودرو نصب میشوند تا شما را مبهوت دست بشر کنند. خلق یک اثر توسط آفریننده زمینی همیشه یک امضا کنار خود دارد مانند تمام خودروهای، خودرو سازی آلمان و خودرو " بی ام دابلیو "که جلو پنجره آن معرف آن شرکت است.

مکانی که زیبا ترین قسمت خودرو است و شما چه در روز و چه در شب محو دیدن چراغ هاو جلوپنجره ی آن محصول میشوید.

البته این امکان فقط برای کارخانجاتی است که اقتصادی آزاد دارند و محدود به سیاست کاری و سو مدیریت داخلی نمیشوند.

باشد تا روزی زیبایی محصول ایرانی را به رخ دنیا بکشیم و از مصرف و تعدادگرایی دست برداریم و بتوانیم کشورمان را به سمت پیشرفت سوق دهیم.

نحوه باز و بسته کردن طلق خودرو 

حتما تا به حال دیده اید که طلق چراغ جلو شما با چسبی به بدنه اصلی و استخوان چراغ متصل شده است . و از خود پرسیده اید چرا ا چسب؟؟؟

گران ترین چراغ یک برند هم با چسب به استخوان اصلی چراغ متصل شده است و لبه ها توسط ربات ها در کارخانه بهم متصل شده اند.
این چسب تحمل بیشترین فشارو حرارت را در سخت ترین شرایط آب و هوایی دارد و مانع از ورود آب به چراغ شما و سوختگی و ایجاد قطرات آب در آن میکند .

چه زمانی باید چراغ را به طور کامل تعویض کنیم؟

چه زمانی باید چراغ را به طور کامل تعویض کنیم؟

اگر روزی قطرات آب را دید و متوجه شدید که از داخل چراغ شما دچار مشکل شده بی تردید به سراغ رفع مشکل بروید و مانع از تعویض کلی چراغتان شوید.

زیرا که چراغ شما دچار شکستگی در سطوحی شده و باید طلق آن تعویض گردد و از به بار آوردن خسارات بیشتر جلو گیری شود .

نکته ای که اینجا اهمیت دارد این است که : تمام این مطالب برای چراغ جلو صدق میکند و طلق خطر عقب تمامی خودرو های وارداتی در ایران به استخوان اصلی چراغ پرس شده و طلق ندارد . هیچ خودرو وارداتی در ایران دارای طلق خطر عقب نمیباشد و میبایست در صورت شکستگی تعویض شود . این سیاست شرکت های خودرو سازی است که طلق را با حرارت به بدنه چراغ پرس میکنند تا در صورت شکستگی کل چراغ تعویض شود . 

برای خودرو های وارداتی حتما میبایست که خطر عقب کامل تهییه کنید و از چسب زدن، و تعمیر آن جلو گیری کنید.

این امر بسته به سلیقه فرد دارد گاها با تعمیر خطر عقب و کشیدن طلق بر روی آن بعد از مدتی شاهد این هستید که ترک و شکستگی بیشتر شده و هزینه شما برای خریدن چراغ خطر عقب خودروتان بیشتر میشود .شما هزینه میکیند تا تعمیر کنید اما نقره داغ میشوید. 

فرض کنید شما خودرو برند وارداتی سوارید و یک چسب بر روی خطر عقب زده اید یا طلق کشیده اید و تعمیر کردید اتوموبیل پشت سر شما در حرکت است و این صحنه را ببیند با خودت چه فکر میکند ؟؟؟ اتفاقی بارها شاهد آن بوده ایم در جاده ها . 

و در مورد نحوه رانندگی شما قضاوت میکنند . میدانم که همه در شرایط سختی از نظر اقتصادی به سر میبرند اما این باعث نمیشود که شما از رجوع کردن به برندهای افترمارکت و گاها جنس استوک خودداری کنید با یک سرچ در گوگل به راحتی میتوانید به جنس مناسب با قیمت مناسب که متناسب است با قدرت خریدتان پیدا کنید تا از سوختن سیم کشی عقب خودروتان و هزینه هنگفت جلو گیری کنید.

تصمیم گیری با خودتان است که از چه برندی با چه کیفیتی طلقی در چراغ جلو خوروتان میخواهید استفاده کنید یا با یک چسب کوچک همه چیز را مشخص کنید.برندی که استفاده میکنید باید ارزش پولی که میدهید را داشته باشد تا بعد از مدتی دچار کدری و از رنگ و رو رفتن دوباره چراغ نشوید.

گاهی اوقات پولیش بیش از حد باعث از بین بردن لایه های روی سطوح طلق چراغ فابریک شما میشوند این کار در صورتی است که خطو خش زیادی بر اثر رانندگی طولانی مدت در جاده برای چراغ شما رخ داده است. این امر باعث میشود لایه ای به نام " یو وی "آسیب ببند . 

فیلم ها و کاورهایی وجود دارد که از طلق چراغ شما محافظت کنند مانند کاورهایی که روی رنگ بدنه کشیده میشود تا خطو خش و کدری و ماتی را بر طرف کنند.