متقاضی محترم درگاه پرداخت

با سلام و عرض احترام، مطابق با دستورالعمل و الزامات پذیرندگی شرکت شاپرک جهت دریافت درگاه پرداخت الکترونیک، می‌بایستی کلیه موارد عنوان شده در ذیل را قبل از درخواست درگاه مطالعه نموده و با آگاهی کامل نسبت به کلیه موارد متعهد می‌باشید.

    1. تعهدات عمومی
      1. پذیرنده به هیچ عنوان مجاز به دریافت مبلغ اضافی به عنوان هزینه کارمزد پرداخت از دارنده کارت نیست.
      2. پذيرنده مجاز است در صورت ناموفق بودن تراكنش از تحويل كالا و ارائه خدمات به مشتري خودداري کند. بديهي است در صورت تحويل كالا به مشتري و عدم دريافت وجه، خسارات مربوطه به عهده پذيرنده خواهد بود.
      3. در صورت بروز هر گونه مشکل در روند فروش کالا و خدمات که ناشی از قصور پذیرنده باشد تمامی مسئولیت‌های ناشی از آن مورد بر عهده وی بوده و پذیرنده موظف به جبران خسارت وارده به دارنده کارت و به تبع آن به شرکت است.
      4. پذیرنده متعهد است چنانچه به اشتباه وجهی به صورت اضافی به حساب وی واریز شد از برداشت وجه خودداری کند و مراتب را سریعاً به شرکت اطلاع دهد. در این موارد شرکت می‌تواند بدون انجام هیچ تشریفاتی و در جهت رفع اشتباه نسبت به برداشت وجه مربوطه از حساب وی اقدام کند و در صورت برداشت سهوی توسط پذیرنده می‌بایست حداکثر ظرف مدت 48 ساعت وجه مربوطه به حساب برگردانده شود.
      5. پذیرنده متعهد است از فروش کالا یا خدماتی که مخالف با قوانین موجود در کشور و یا مصوبات ارگان‌های ذی‌ربط می‌باشد، خودداری کند.
      6. پذیرنده متعهد است صرفاً جهت خدمات مجاز که حقیقتاً انجام می‌دهد از درگاه پرداخت استفاده کند و از انجام هرگونه معاملات صوری یا شبیه‌سازی شده از طریق درگاه پرداخت پرهیز کند. در صورت وقوع پذیرنده، مطابق با قوانین و مقررات شاپرک در لیست سیاه قرار خواهد گرفت.
      7. پذیرنده متعهد است هر گونه تبلیغات در زمینه‌ی پرداخت الکترونیک را که به صورت ضمنی یا صریح ممکن است ذهن خواننده را معطوف به شرکت کند، با هماهنگی شرکت انجام داده و همکاری لازم در خصوص انجام تبلیغات و ارائه راهنمای سرویس همچون (پخش فیزیکی بروشورها، الصاق استند، پلاکارد و برچسب و ...) که توسط شرکت صورت می‌پذیرد را بنمايد.
      8. پذیرنده به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند حق انتفاع از امکانات پرداخت الکترونیک (فروش از طریق درگاه پرداخت) را به غیر واگذار کند.
      9. شرکت هیچ مسئولیتی در رفع دعاوی بین پذیرنده و سایر اعضایی که در زنجیره تامین کالا یا خدمات پذیرنده دخیل هستند، ندارد.
      10. پذیرنده اذعان می‌دارد که مطیع قوانین حاکم بر تجارت الکترونیک مصوب شورای اسلامی، بخشنامه‌ها و مصوبات بانک مرکزی و شرکت شاپرک در مورد پرداخت‌های الکترونیک بوده و آنها را رعایت نمايد.
      11. پذیرنده متعهد به فعال بودن درگاه پرداخت است و در صورت تشخیص شرکت در خصوص غیرفعال بودن آن، شرکت محق به غیرفعال کردن درگاه پرداخت پذیرنده بوده و پذیرنده می‌بایستی کمال همکاری را در این خصوص داشته باشد.
      12. پذیرنده مکلف است هر نوع نقص یا اشکال احتمالی فنی ابزار و درگاه پرداخت را به فوریت از طریق شماره تلفن‌های 83333-021 و یا 1505 در سطح کشور به واحد پاسخگویی شرکت اطلاع دهد و موضوع را تا رفع کامل نقص فنی درگاه پیگیری کند.
      13. پذیرنده متعهد است در صورت تغییر در زمینه فعالیت (صنف)، آدرس و همچنین سایر اطلاعات مندرج در صدر قرارداد حاضر یا اتمام قرارداد واحد تجاری و اتمام اعتبار مجوز کسب خود، موارد را در اسرع وقت به صورت کتبی به شرکت اعلام کند، در غیر این صورت شرکت حق فسخ قرارداد حاضر را به صورت یک طرفه دارد. بدیهی است ادامه فعالیت پذیرنده در حوزه جدید منوط به موافقت شرکت خواهد بود.
      14. پذیرنده موظف است جهت تغییر شماره حساب متصل به درگاه پرداخت خود، درخواست کتبی و ممهور به مهر خود و شعبه بانک مربوطه را به شرکت تحویل دهد. این فرم پس از تایید پذیرنده و بانک بعنوان الحاقیه قرارداد حاضر تلقی و به آن الصاق می‌شود.
      15. پشتیبانی و پاسخگویی به مشکلات مشتریان پذیرنده در خصوص کلیه مسائل و موارد مربوط به کالا و خدمات بر عهده پذیرنده است.
      16. پذیرنده موظف است وجهه تجاری شرکت را حفظ کند.
      17. جعل یا ارائه اطلاعات ساختگی در حوزه پرداخت الکترونیکی و یا هرگونه تلاش منجر به سلب اعتماد دارندگان کارت از نظام پرداخت الکترونیکی کشور ممنوع می‌باشد، در صورت وقوع مطابق با قوانین و مقرارات شرکت شاپرک، پذیرنده در لیست سیاه قرار خواهد گرفت و شرکت مجاز می‌باشد تا از طریق مراجع قانونی نسبت به طرح شکایت کیفری اقدام کند.
      18. پذیرنده متعهد است تا از هرگونه تلاش به منظور نفوذ به سامانه‌های پرداخت الکترونیکی کشور خودداری کند و در صورت وقوع مطابق با قوانین و مقرارات شاپرک، پذیرنده در لیست سیاه شرکت شاپرک قرار خواهد گرفت. و شرکت مجاز می‌باشد تا از طریق مراجع قانونی نسبت به طرح شکایت کیفری اقدام کند.

    1. تعهدات پذیرندگان پایانه‌های فروشگاهی
      1. حفظ اطلاعات محرمانه پذیرندگان: پذیرنده متعهد است به هیچ عنوان اطلاعات محرمانه خود مانند رمز ورود به پایانه، اطلاعات حساب خود، اطلاعات کارت متصل به حساب و ... را به پشتیبان و یا اشخاص ثالث ارائه نکند.
      2. تعیین محل مناسب برای قراردادن پایانه فروش: پذیرنده موظف است پایانه را در محلی قرار دهد که دارنده کارت بتواند به راحتی و با حداکثر پوشش ممکن رمز خود را وارد و از مبلغ ثبت شده بابت خرید (قبل از ورود رمز و ارسال تراکنش) اطمینان حاصل کند. در این مکان نباید صفحه کلید دستگاه توسط دوربین مانیتور شود.
      3. پذيرنده متعهد است در جهت حفظ و نگهداری صحیح پایانه فروش از وارد آمدن ضربه فيزيكي، سقوط از روي ميز، مجاورت با دستگاه‌هاي گرمازا، نفوذ مواد شيميايي، مايعات و گرد و غبار، مخدوش شدن برچسب گارانتي، برداشتن پلمپ دستگاه، جابجايي، تغيير وضعيت يا دستكاري، تعمير دستگاه توسط افراد غيرمجاز، اتصال ادوات و ابزار ناماسب به تجهيزات و ايجاد ساير خسارات عمدي به دستگاه و .... جلوگيري کرده و در صورت بروز هر حادثه‌ای برای دستگاه (شامل موارد فوق، سرقت، آتش‌سوزی و ...) مسئولیت جبران خسارت بر عهده پذیرنده می‌باشد و در صورت عدم استرداد دستگاه یا جبران خسارت شرکت می‌تواند از طریق مراجع قانونی نسبت به طرح شکایت کیفری یا حقوقی اقدام کند.
      4. پذیرنده موظف است هنگام تحويل گرفتن پایانه فروش برگ تحويل دستگاه كارتخوان را مهر و امضاء و تحویل نماینده شرکت دهد.
      5. پذیرنده متعهد است در صورت سرقت و یا مفقودی دستگاه کارتخوان تحویلی در اسرع وقت بصورت کتبی به شرکت اطلاع‌رسانی کرده و در اولین فرصت صورتجلسه مربوطه با ارگان‌های ذی‌ربط را تحویل شرکت دهد.
      6. يد پذيرنده در خصوص دستگاه پايانه فروش، يد اماني است و پذيرنده موظف است بطوري كه شركت مقرر کرده از دستگاه پايانه فروش حفظ و نگهداري بعمل آورد و در صورت انجام هرگونه تعدي و تفريط، يد پذيرنده به يد ضماني تبديل و از طريق قوانين موجود در خصوص امانت با مشاراليه برخورد خواهد شد.
      7. واگذاري پایانه فروش و سایر اقلام تحویلی به غیر ممنوع می‌باشد.
      8. پذیرنده متعهد است در صورت تغییر شغل، تغییر آدرس، اتمام قرارداد اجاره واحد تجاری یا اتمام اعتبار مجوز کسب محل تجاری خود در اسرع وقت موضوع را به شرکت اطلاع دهد.
      9. پذیرنده موظف است پیش از اجازه هرگونه دسترسی به پایانه فروش، اعمال تغییرات بر روی آن یا جمع‌آوری پایانه، شخص پشتیبانی کننده را احراز هویت کند. تنها پشتیبانان شرکت با ارائه کارت پشتیبانی معتبر و ناظران و بازرسان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شاپرک با ارائه معرفی‌نامه معتبر مجاز به بازدید دستگاه کارتخوان می‌باشند. پذیرنده در این خصوص می‌تواند از مرکز تماس شرکت استعلام کند.
      10. پذیرنده باید دستگاه کارتخوان را در اختیار مشتری قرارداده و حریم دارنده کارت را رعایت کند و به هیچ عنوان رمز مشتری را از وی درخواست نکند. ورود رمز الزاماً باید توسط مشتری انجام شود و محل استقرار پایانه نباید توسط دوربین مانیتور شود.
      11. پذيرنده متعهد مي‌شود درصورت انجام عملیات خرید از طريق دستگاه پايانه فروش نبايد وجه اضافي از دارنده كارت دريافت کند.

    1. تعهدات پذیرندگان پرداخت موبایلی (USSD)
      1. پذیرنده متعهد است، امکانات لازم جهت ارائه خدمات و کالا را داشته باشد.
        تبصره 1: منظور از امکانات لازم برای ارائه‌کنندگان خدمات کالا، کامل بودن فرآیند ارائه خدمات، فروش کالاو خدمات و نهایتاً ارائه یا ارسال آن است.
      2. پذیرنده موظف است تا زمان تسویه حساب، پیامک‌های مربوط تراکنش‌ها را در گوشی خود نگهداری کند. هر پیامک در حکم رسید پرداخت است.
        تبصره 2: پذیرندگانی که پایانه فروشگاهی دارند می‌توانند با استفاده از زیر منوی کنترل وصولی و چاپ رسید، از صحت تراکنش خود مطلع شوند، و نسبت به چاپ آن اقدام کنند.
      3. پذیرنده در صورتی که نرم‌افزار آپ را بر روی موبایل خود داشته باشد، می‌تواند از زير منوی امور پذیرندگان، گزینه کنترل وصولی، از صحت تراکنش خود مطلع شود.
      4. پذیرنده و مشتری در صورتی که پیامک تایید تراکنش را دریافت نکنند، می‌توانند از طریق تماس با مرکز پشتیبانی شرکت درخواست ارسال مجدد پیامک را داشته باشند.

  1. تعهدات پذیرندگان پرداخت اینترنتی (IPG)
    1. پذیرنده متعهد می‌گردد به کلیه قوانین تجارت الکترونیک کشور و مقررات عمومی و الزامات این حوزه که از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا و شاپرک وضع شده است، پایبند باشد.
    2. پذیرنده متعهد می‌گردد هیچگونه اطلاعات حساس دارنده کارت را از طریق سایت خود از دارندگان کارت دریافت نکند.
    3. پذیرنده متعهد می‌گردد، سایت فعال و امکانات لازم جهت ارائه خدمات و کالا را دارا باشد. و امنیت وب سایت خود را تامین نمايد به نحوی که از بروز هر گونه سوءاستفاده احتمالی جلوگیری گردد
    4. تبصره1: منظور از امکانات لازم برای ارائه‌کنندگان خدمات از طریق اینترنت، کامل بودن فروش اینترنتی می‌باشد که شامل مشخصات کامل محصول، اضافه کردن محصول به سبد خرید، انتخاب نحوه ارسال و نهایتاً پرداخت می‌باشد.
    5. پذیرنده متعهد می‌گردد، درصورت رخداد موارد امنیتی مانند هک شدن سایت پذیرنده، بلافاصله موارد را به شرکت اعلام نمايد تا شرکت نسبت به غیرفعال‌سازی "کد پذیرندگی" مربوطه اقدام کند.
    6. پذیرنده موظف است، نحوه و شرایط ارسال یا تحویل، شرایط برگشت از خرید به روش‌های مختلف همچون (اعلام در وب‌سایت، تهیه بروشور راهنما و ...) به منظور روشن بودن مراحل استفاده از کد دستوری فوق‌الذکر و نهایتاً پرداخت را به مشتری اطلاع دهد.
    7. پذیرنده موظف است به ارسال کالا یا ارائه خدمات فروخته شده از طریق اینترنت، مطابق توافق به عمل آمده با دارنده کارت که در سایت خود اعلام نموده است.
    8. پذیرنده به هیچ عنوان مجاز به دریافت مبلغ اضافی به عنوان هزینه کارمزد پرداخت اینترنتی از دارنده کارت نیست و کلیه کارمزدها طبق مقررات شاپرک محاسبه می‌شود.
    9. پذیرنده متعهد می‌گردد از فروش کالا یا خدماتی که مخالف مصوبات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا سایر قوانین موجود در کشور است، خودداری نمايد.
    10. چنانچه دستورالعمل مصوبی از سوی وزارت بازرگانی در ارتباط با کالا یا خدمات ارائه شده توسط پذیرنده وجود داشته باشد، پذیرنده موظف است کالاها یا خدمات عرضه شده را منطبق با دستورالعمل ستاد قیمت‌گذاری کالاها در وزارت بازرگانی قیمت‌گذاری نمايد.
    11. پذیرنده موظف است در صورت دارا بودن وب سایت، لوگو و لینک شرکت را در صفحه اصلی سایت خود درج نمايد.
    12. پذیرنده متعهد می‌گردد اطلاعاتی را که شرکت برای بررسی فنی وب سایت پذیرنده احتیاج دارد در اختیار نماینده شرکت قرارداده و توصیه‌ها و مواردی که بازرس شرکت متذکر می‌شود را در اسرع وقت به کار ببندد.
    13. پذیرنده متعهد می‌گردد کلیه کارت‌های صادره توسط بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مجاز متصل به شتاب را بدون اعمال تبعیض و تفاوت بپذیرد.
    14. پذیرنده متعهد می‌گردد شماره پشتیبانی و شماره امداد مشتریان را در سایت خود درج نمايد
    15. پذیرنده متعهد می‌گردد، IP و دامنه مورد استفاده خود را مشخص نموده و تغییرات آن را به شرکت اعلام نمايد.
    16. پذیرنده متعهد میگردد قبل از منقضی شدن تاریخ نماد اعتماد، در جهت تمدید آن اقدامات لازم را مبذول نمايد.
    17. پذیرنده متعهد میگردد تا از نام و لوگوی شرکت آسان پرداخت در لینک پرداخت درگاه استفاده کند و به هیچ عنوان از لوگوی بانک یا نام بانک استفاده ننمايد.

 منبع : https://asanpardakht.ir