حساب کاربری

ورود به حساب کاربری

برای ورود به پنل کاربری زیبال به آدرس panel.zibal.ir مراجعه کنید؛ ورود به حساب کاربری از طریق ۲ روش ورود با شماره موبایل و کد یک‌بار مصرف یا ورود با نام کاربری و رمز عبور ثابت امکان‌پذیر است.

برای دریافت پیامک حاوی کد یک‌بارمصرف باید حتما شماره موبایل توسط شما در حساب کاربریتان تایید‌شده باشد.

نام کاربری در ورود با رمز عبور ثابت، شماره موبایل یا ایمیل ثبت شده در حساب کاربری شماست و رمز عبور هنگام ثبت‌نام توسط شما تنظیم شده است.

فراموشی رمز عبور

در صورتی‌که رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید در صفحه ورود پنل کاربری گزینه “فراموشی رمز عبور” را انتخاب کرده و شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید تا لینک بازیابی رمزعبور برای شما ارسال شود. در صورت عدم دریافت لینک بازیابی رمز عبور، با تیم پشتیبانی و امور‌مشتریان زیبال در ارتباط باشید.

تذکر : برای بازیابی رمز عبور به روش ذکر شده در بالا، باید شماره تماس یا ایمیل شما در پنل کاربری تایید شده باشد.

آیا امکان حذف کلی حساب کاربری وجود دارد؟

ویرایش اطلاعات پذیرندگی

  • پس از تایید اطلاعات توسط شاپرک، اطلاعات هویتی صاحب درگاه قابلیت ویرایش ندارد.
  • ویرایش اطلاعات پستی و آدرس همیشه امکان پذیر است.
  • لطفا درصورت تغییر اطلاعات پستی، اطلاعات جدید شامل آدرس، کد پستی و شماره تلفن ثابت را به تیم پشتیبانی و امور‌مشتریان زیبال اعلام فرمایید تا تغییرات لازم انجام شود.

تغییر حساب بانکی واریزی

برای تغییر حساب واریزی، در بخش تنظیمات در پنل کاربری زیبال قسمت حساب‌های‌ بانکی، شماره حساب جدید خود را ثبت کنید و سپس از بخش کیف پول/ تنظیمات، حساب دلخواه جهت واریز اتوماتیک را انتخاب کنید. لازم به ذکر است حساب معرفی شده حتما باید به نام خود پذیرنده باشد. امکان حذف شبای اصلی توسط شما وجود ندارد و برای حذف این شبا لازم است با پشتیبانی زیبال در ارتباط باشید. شما می‌توانید به تعداد نامحدود حساب بانکی متعلق به خود را جهت تسویه در پنل کاربری زیبال ثبت کنید. تایید حساب‌های بانکی در صورت معتبر بودن شماره شبا و تطابق مالکیت حساب بانکی با پذیرنده، سریع و درلحظه انجام می‌شود.

تغییر شماره موبایل و ایمیل

درصورت تمایل به ویرایش اطلاعات تماس لازم است با بخش پشتیبانی در ارتباط باشید. پس از اعلام درخواست به واحد پشتیبانی، امکان ویرایش اطلاعات برای شما فعال می‌شود و می‌توانید شماره موبایل و ایمیل جدید را از طریق بخش تنظیمات/ تنظیمات امنیتی جایگزین فرمایید. لازم به ذکر است اطلاعات تماس جدید لازم است مجدداً از طریق همین بخش توسط شما تایید شود.

تغییر رمز عبور ثابت

شما می‌توانید از طریق بخش تنظیمات/تنظیمات امنیتی، با انتخاب گزینه‌ی “تغییر” در سطر مربوط به “کلمه ی عبور” و با وارد کردن کلمه عبور فعلی و کلمه عبور جدید، رمز را تغییر دهید.

امنیت حساب کاربری

جهت حفاظت از اطلاعات و ارتقا امنیت حساب کاربری توصیه می‌کنیم اطلاعات ورود به حساب را در اختیار شخص/ اشخاص غیر قرار ندهید. تمامی دستگاه‌هایی که به حساب کاربری شما دسترسی دارند را می توانید از بخش تنظیمات/دستگاه‌ها، مشاهده و مدیریت فرمایید.

با فعال‌کردن تایید صحت دو‌مرحله‌ای از طریق بخش تنظیمات/ تنظیمات امنیتی، می‌توانید از دسترسی افراد غیرمجاز به حساب کاربری خود جلوگیری کنید. با فعال شدن این گزینه، با هر بار ورود با رمز عبور ثابت، کد یک‌بارمصرف به شماره موبایل تایید‌شده شما ارسال می‌شود و تنها با وارد کردن آن کد، امکان ورود به حساب کاربری وجود دارد.

درصورتی‌که رمز اول حساب کاربری خود را در اختیار شخص یا اشخاص دیگری قرار داده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم جهت مدیریت بهتر مبالغ، با مراجعه به بخش تنظیمات/ تنظیمات امنیتی، جهت ثبت درخواست‌های تسویه از رمز دوم استفاده فرمایید.

ارائه سطح دسترسي به کاربران زير مجموعه

درصورت نیاز به تعریف کاربر زیر‌مجموعه با دسترسی محدود، لطفا درخواست خود را به پشتیبانی زیبال اعلام فرمایید تا در اسرع وقت این امکان برای حساب کاربری شما فعال شود.

با ایجاد این امکان، زیر منوی مدیریت کاربران به بخش تنظیمات اضافه خواهد‌شد و از طریق این بخش می‌توانید کاربر جدید تعریف کرده یا دسترسی‌های قبلی را مدیریت کنید.

در‌حال‌حاضر امکان تعریف نقش‌های زیر برای کاربران زیر مجموعه وجود دارد:

  • گزارش‌گیری: مشاهده کامل گزارشات و دسترسی به فیلترهای متنوع
  • مالی: گزارش‌گیری، ثبت درخواست‌تسویه و استرداد‌وجه
  • پشتیبان‌فنی : موارد فنی، API log و بخش تیکت پشتیبانی

لازم به ذکر است امکان فعال‌کردن چند نقش به صورت هم‌زمان به یک‌نفر هم وجود دارد.

فاکتور رسمی کارمزد‌های پرداختی به زیبال

درصورتی‌که برای کارمزدهای پرداختی به زیبال، به فاکتور رسمی احتیاج دارید، لطفا درخواست خود را به بخش پشتیبانی زیبال اعلام فرمایید تا فاکتور رسمی برای شما صادر شود.

پس از صدور فاکتور، زیرمنوی صورت‌حساب به بخش تنظیمات حساب کاربری اضافه خواهد شد.

فاکتورها به‌صورت ماهانه و در پایان هر ماه صادر می‌شوند.

در بخش صورتحساب، بالای صفحه، پیغام "آیا با ارسال مبلغ فاکتورهای خود در سامانه الکترونیکی صورت معاملات مؤدیان مالیاتی توسط زیبال موافق هستید؟" را مشاهده خواهید کرد.

درصورتی‌که فاکتورها را در اظهارنامه مالیاتی خود ثبت می‌فرمایید، گزینه “بله موافقم” را انتخاب کنید.

این موضوع در راستای جلوگیری از مغایرت در اظهارنامه‌های مالیاتی اهمیت دارد.

تذکر: لازم به ذکر است صدور فاکتور برای هر ماه، تا قبل از پایان مهلت ارسال معاملات فصلی و اظهارنامه ارزش افزوده امکان پذیر است.

اعلان‌ها

با استفاده از این سرویس می‌توانید آمار لحظه‌ای تراکنش ها، تسویه‌ها و تمامی اطلاعیه‌های مربوط به محصولات و سرویس‌های فعال خود را دریافت کنید و علاوه بر اعلان لحظه‌ای، مجموعه این گزارش‌ها را به صورت یک‌جا و تحلیلی در پنل کاربری مشاهده کنید. با تنظیم اعلان‌ها در بخش تنظیمات/تنظیمات اعلان‌ها، جزییات تراکنش‌ها و تسویه‌ها از طریق روش‌های مختلف شامل پیام‌کوتاه، ایمیل و بات تلگرام در همان لحظه برای شما ارسال می‌شوند.

تذکر : اعلان از طریق پیامک مشمول هزینه‌ی 100 تومان به ازای هر پیامک است که برای پرداخت آن لازم است کیف پول کارمزد خود را شارژ کنید اما سایر روش‌های اعلان کاملا رایگان هستند.

اتصال حساب کاربری به ربات تلگرام زیبال

با مراجعه به بخش تنظیمات/ تنظیمات امنیتی و انتخاب گزینه “اتصال به تلگرام”، از طریق اکانت تلگرام خود وارد ربات زیبال شوید؛ با فعال‌سازی ربات و تایید توسط شما، حساب کاربری با موفقیت به ربات متصل خواهد شد. لطفا توجه داشته باشید با توجه به فیلترینگ تلگرام، هنگام انجام این پروسه، از فیلترشکن استفاده نمایید.

گزارشات تراکنش‌های درگاه

برای دریافت گزارش تراکنش‌ها به بخش “درگاه پرداخت” در پنل کاربری زیبال مراجعه کنید. در این بخش فیلترهای متنوعی برای دسترسی راحت به تراکنش مورد‌نظر و ساخت گزارش موردنیاز طراحی شده است. علاوه بر فیلترهای متنوع، نمودارهای تحلیلی بر اساس تعداد و مبلغ تراکنش‌ها با فیلتر زمانی نیز در این بخش وجود دارد.

تذکر: لازم به ذکر است امکان دریافت خروجی اکسل از گزارشات این بخش وجود دارد.

گزارشات کیف پول

برای مشاهده جزییات واریز و برداشت از کیف‌پول‌هایتان به بخش کیف پول/ گزارش‌ها مراجعه کنید. در این بخش تمامی واریزها و برداشت‌ها به تفکیک علت و تاریخ، قابل مشاهده و فیلتر کردن هستند.

گزارشات تسویه حساب

لیست واریزی‌های انجام شده و تسویه‌های در حال پردازش از طریق بخش تسویه حساب/ لیست واریزی، قابل مشاهده هستند. همچنین رسید تسویه و شناسه‌مرجع‌بانکی جهت پیگیری واریز با بانک در این بخش نمایش داده می‌شود.

 

 منبع : https://zibal.ir